Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: به‌منظور تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی با ۷ هزار و ۸۷۱ مورد بازدید از کلیه مراکز تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در تمام نقاط سطح استان را به‌طور مداوم تحت بازدید و نظارت ویژه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: کارشناسان این اداره‌کل در رمضان سال ۱۳۹۹ مقدار ۴۹ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی را کشف و ضبط نمودند که با دستور مقام محترم قضائی معدوم شد.

وی ادامه داد: پیرو بازرسی‌های صورت گرفته به ۶۷ خودرو که به‌صورت غیرمجاز و عدم رعایت اصول بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فروش مواد و فرآورده‌های خام دامی می‌کردند برخورد قانونی کنیم و در طی این مدت ۹ واحد متخلف بهداشتی با دستور قضائی پلمب شدند.

بهداد همچنین از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی موردنیاز خود را ضمن دقت به تاریخ تولید درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی همچنین توجه مهر دامپزشکی، از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره‌کل تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان بهداشتی صورت پذیرد.

کد خبر 4938938

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی آذربایجان شرقی عرضه فرآورده های خام دامی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند ستاد مقابله با کرونا یاسوج فرآورده های خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • مشارکت بسیج در واکسیانسیون دام
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار