Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله پلیس آمریکا به خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران خبری در جریان ناآرامی‌های اخیر در این کشور از سوی شمار زیادی از فعالان حوزه خبری و حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.
یکی از ویژگی‌های نگران کننده ناآرامی‌های اخیر در آمریکا، حمله به روزنامه نگاران و عکاسانی است که خبرهای اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها را پوشش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پلیس آمریکا برای جلوگیری از انتشار خبر و تصویر مربوط به درگیری پلیس و معترضان، اقدام به دستگیری خبرنگاران در زمان تهیه گزارش از رویداد‌های اعتراضی کرده است.
جدیدترین مورد حمله به خبرنگاران و عکاسان از شهر «اوکلند» در ایالت «کالیفرنیا» گزارش شده است.   «سارا بل لین»، عکاس و خبرنگار در زمان تصویربرداری از معترضان هدف قرار گرفت.
«بل لین» می‌گوید «در حالی هدف قرار گرفته که جلیقه خبرنگاری پوشیده و دوربین وی به وضوح دور گردنش مشخص بود.»
این خبرنگار در ادامه با اشاره به این که حال وی چندان مساعد نیست و ناچار به ماندن در خانه شده، گفت «وقتی از پلیس پرسیدم که چه کسی به من شلیک کرد، آنها از جواب دادن طفره رفتند.»
از «مینیاپولیس» در ایالت «ایندیانا» نیز خبر می‌رسد که شمار زیادی از خبرنگاران در این شهر مورد حمله پلیس قرار گرفته اند.
براساس گزارش ها، پلیس مینیاپولیس با وجود آگاهی از خبرنگار بودن این افراد به آنها حمله می‌کند.
«رایان فیر کلوس»، خبرنگار «استار تریبیون» می‌گوید «افسران پلیس شیشه خودروی من را با گلوله‌ای پلاستکی شکستند؛ خرده شیشه‌ها صورت و بدنم را زخمی کرد و دچار خونریزی شدم؛ انفجار گلوله پلاستکی باعث شد درون خودروی من، پر از دود شود.»     «مایکل آنتونی آدامز»، خبرنگار «وایس نیوز» مینیاپولیس، ویدئویی را از برخورد پلیس منتشر کرد.   در این ویدئو مشخص می‌شود که وی در هنگام دستگیری توسط پلیس مرتب فریاد می‌زد که یک خبرنگار است و کارت خبرنگاری خود را نشان می‌داد اما یک افسر پلیس وی را وادار به خوابیدن روی زمین می‌کند و افسر دیگر با اسپری فلفل به صورتش اسپری می‌کند.     «مولی هنسی فیسکه»، خبرنگار «لس آنجلس تایمز» نیز از دیگر خبرنگارانی است که توسط پلیس مینیاپولیس هدف قرار گرفت. پلیس مینه سوتا هنوز در مورد برخورد خشن با خبرنگاران و حمله به آنها در زمان پوشش خبرها توضیحی نداده است.
«هافینگتن پست» و «سی ان ان» دو خبرگزاری دیگری هستند که دستگیری خبرنگاران خود را توسط پلیس تایید کرده اند.     براساس اعلام این خبرگزاری ها، این دو خبرنگار در زمان تهیه گزارش و گرفتن عکس از اعتراض‌های گسترده در «نیویورک» دستگیر شدند.
اتهام این دو خبرنگار ایجاد ترافیک در مسیر وسایل نقلیه و پیاده رفتن در بزرگراه اعلام شده است.   این در حالی است که خبرنگاران دستگیر شده می‌گویند این بزرگراه به دلیل درگیری میان پلیس و معترضان بسته شده بود و آنها تنها در حال گرفتن عکس بودند.
خبرنگار آمریکایی «ناین نیوز» استرالیا نیز به همراه تیم خبری همراهش دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شدند.   خبرگزاری «رویترز» نیز اعلام کرد کارکنانش شب گذشته در مینیاپولیس هدف حمله پلیس قرار گرفتند.      یکی از خبرنگاران می‌گوید «پلیس با توجه به این که من اعلام کردم خبرنگار هستم، تفنگش را به سوی من نشانه رفت.»

این دو خبرنگار تصاویری از آسیب‌های بدنی خود منتشر کردند.
اعتراض‌ها در آمریکا از روز چهارشنبه و در پی کشته شدن «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آغاز شد.   تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر در ۱۷ شهر مختلف آمریکا دستگیر شده و چند نفر نیز کشته و زخمی شدند؛ معترضان خواهان پایان یافتن تبعیض سیستماتیک در این کشور هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس آمریکا آمریکا خشونت اعتراضات آمریکا قتل جورج فلوید پارسی خبر ناآرامی ها توسط پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان

مقامات پلیس بوستون آمریکا اعلام کردند بیش از ۱۰۰ دانشجو در اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه امرسون دستگیر و ۴ افسر پلیس مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، اداره پلیس بوستون روز پنجشنبه به وقت محلی گفت بیش از ۱۰۰ نفر روز چهارشنبه در کالج امرسون در بوستون در جریان تظاهرات حامی فلسطین دستگیر شدند.

به گفته جان بویل سخنگوی پلیس بوستون، در جریان این اعتراضات ۱۰۸ نفر دستگیر و چهار نیروی پلیس مجروح شدند.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد: معترضان درحالی که بازداشت می شدند شعار می دادند "ما امنیت یکدیگر را تامین می کنیم" .

پیام‌های دانشجویان دانشگاه امرسون همچنین حاکی از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که لباس ضد شورش به تن دارند و در طول شب به معترضان حمله ور می شوند. رسانه ها این تصاویر را حذف کرده اند.

جی برنهارت، رئیس دانشگاه امرسون و دیگر مقامات این دانشگاه به دانشجویان اعلام کردند این تحصن قوانین شهر را نقض می‌کند.

در نامه رئیس دانشگاه امرسون آمده است: امرسون اطلاعات در مورد نقض قوانین را چندین بار طی چند روز به معترضان منتقل کرده است.

در این نامه آمده است: "ما از حق جامعه خود برای بیان نظرات از طریق اعتراض حمایت می کنیم.با این حال، آنها باید این کار را به روشی مطابق با قوانین شهر بوستون و ماساچوست انجام دهند».

دانشگاه امرسون افزود: «اولویت اصلی ما ایمنی و رفاه جامعه ما است و ما عمیقاً نگران هستیم که معترضان در صورت عدم رعایت قوانین شهری و ایالتی، عواقب قانونی خارج از کنترل امرسون را متوجه خود خواهند کرد.»

پس از اعتراضات منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر، رئیس دانشگاه امرسون با دانشجویان همدردی کرد. جی برنهارت، رئیس دانشگاه امرسون، در بیانیه‌ای روز پنجشنبه پس از پاکسازی چادرهای حامیان فلسطین در این دانشگاه که منجر به دستگیری ده‌ها نفر شد، گفت: «فعالیت مدنی که جرقه اعتراض را برانگیخت، به رسمیت می شناسد و به آن احترام می‌گذارد.»

برنهارت گفت: «کارکنان و مدیران امرسون در صحنه حضور داشتند و بر حمایت از دانش‌آموزان ما در این شرایط بسیار استرس‌زا متمرکز بودند و به دنبال کاهش تنش بودند.  امروز مقامات امرسون همراه با دانشجویان دستگیر شده در  اداره پلیس و دادگاه حضور داشتند و دانشگاه پس از آزادی آنها، از این دانشجویان  در محوطه دانشگاه استقبال خواهد کرد.

 برنهارت گفت که درک می کند که پاکسازی چادرها "تاثیر قابل توجه و نامطلوب بر جامعه ما داشته است" و به دانشجویان پیشنهاد حضور مشاوران  در محوطه دانشگاه را در روز پنجشنبه ارائه داد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند