Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح‌الله غریب شامگاه یکشنبه در ششمین کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با پرورش این تعداد جوجه در پایان دوره پنج هزار تن مرغ وارد بازار مصرف استان می‌شود و هم‌اکنون ۴۰۰ هزار قطعه جوجه با وزن ۸۰۰ تن آماده کشتار و ورود به بازار مصرف است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال‌ تاکنون ۴۳ هزار تن نهاده دامی شامل ذرت، جو و کنجاله سویا بین کشاورزان، دامداران و کارخانه‌های تولیدی استان توزیع شده که این میزان در کل سال گذشته ۱۱۷ هزار تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت شیر تولیدی در استان یادآور شد: کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری شیر تولیدی دامداری‌های استان را بین ۱۸ تا ۲۴ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم خریداری می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شیر در مغازه‌های استان به‌صورت خرده‌فروشی کیلویی ۳۰ هزار ریال به‌فروش می‌رسد.

غریب گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر گران‌فروشی شیر در چهارمحال و بختیاری به‌صورت عمده‌فروشی و خرده‌فرشی دریافت نشده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: روزانه به‌ طور میانگین ۷۰ تن مرغ در استان مصرف می‌شود.

حسن شمسی‌پور تاکید کرد: هم‌اینک روزانه ۹۳ تن مرغ در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری کشتار و وارد بازار مصرف می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳ واحد مرغداری فعال چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار تن و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است.

سرانه مصرف گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۲۵ کیلوگرم است و برای پاسخگویی به این نیاز باید ماهانه یک‌هزار و ۸۰۰ تن مرغ در استان کشتار شود.

وی اظهار داشت: سهمیه یک‌هزار و ۱۰۰ تنی میوه شب عید در استان به‌طور کامل فروخته شد و از این میزان میوه سهمیه‌ای، ۷۵۵ تن برابر ۶۹ درصد در شهرکرد توزیع و فروخته شده است.

به گزارش ایرنا، امسال برای تنظیم بازار شب عید بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ تن میوه وارد چهارمحال و بختیاری و در ۸۰ نقطه عرضه شد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری هزار تن تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره جوجه ریزی مرغ گوشتی و تولید گوشت مرغ استان مازندران در فروردین ماه امسال، گفت: برای اولین بار در صنعت طیور کشور در قبل و بعد از انقلاب، مازندران موفق به کسب رتبه اول و ثبت رکورد بی سابقه ۱۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۶ قطعه جوجه ریزی در فروردین ماه شد.

او با بیان اینکه با این تعداد جوجه ریزی در فروردین ماه امسال، برای اولین بار در طول تاریخ، رکورد تعداد جوجه ریزی ماهانه شکسته شد، افزود: این تعداد جوجه ریزی، ۱۲.۸ درصد جوجه ریزی کشور را شامل می‌شود.

عباس زاده با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ۳۳ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه ریزی استحصال شود، گفت: در این مدت بترتیب ساری با ۲ میلون و ۷۱۱ هزار و ۳۵ قطعه در رتبه اول، آمل با ۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۲۵ قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۳۲۰ قطعه در رتبه سوم قرار دارند.

او افزود: این سیر صعودی جوجه ریزی برابر برنامه ریزی‌های انجام یافته و تلاش بی وقفه تولیدکنندگان و تعامل بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و تشکل‌های مرتبط از سال گذشته آغاز شد، بطوریکه تعداد جوجه ریزی سال گذشته ۲۲ درصد نسبت به سال ما قبل (۱۴۰۱) افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری