Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@19:01:40 GMT

خطر آتش سوزی برای قطب شمال

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۵۸۳

خطر آتش سوزی برای قطب شمال

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تغییرات آب و هوایی به افزایش تعداد آتش سوزی‌ها در سراسر جهان به ویژه قطب شمال کمک کرده است. آتش سوزی های جنگلی وضعیت شیمیایی جریانات آب را به طور چشمگیری تغییر داده و به اکوسیستم ها و انسان آسیب رسانده است.

محققان دانشگاه نیوهمپشر دریافته‌اند که برخی از ویژگی‌های آتش سوزی مانند کاهش کربن و افزایش نیتروژن می‌تواند تا پنج دهه دوام داشته باشد و پیامدهای عمده‌ای در آبراه های حیاتی اطراف مانند رودخانه Yenisei و سایر آب‌راه‌های مشابه در سراسر جهان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانسا رودریگر از محققین این طرح گفت: آتش سوزی جنگل در این منطقه از قطب شمال تقریباً هر صد سال اتفاق می افتاد و اکنون آن را هر تابستان می بینیم. این افزایش در آتش سوزی‌ها منجر به ورود بیشتر مواد معدنی و غیر معدنی به جوی های محلی می شود که وضعیت شیمیایی را تغییر داده و مسائلی مانند افزایش جلبک ها و باکتری هایی را برای انسان مضر هستند را افزایش می‌دهد.

محققان این دانشگاه در این تحقیق که اخیراً در مجله Nature's Reports منتشر شده، نمونه های جریان آب را در فلات سیبری مرکزی روسیه طی ماه‌های تابستان ژوئن و ژوئیه از سال 2016 تا 2018 جمع آوری کردند. آنها غلظت مواد مغذی را مقایسه و مواد آلی را در آن حل کردند.

جریان رودخانه‌ها نشان داد که نیتروژن معدنی، یا نیترات که ماده مغذی مهمی برای رشد سلول ها و رشد در گیاهان آبزی است، پس از آتش سوزی به مدت 10 سال بالا مانده است.

سطح کربن آلی محلول (DOC) و نیتروژن آلی محلول (DON) و منابع اصلی انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و 50 سال طول خواهد کشید تا به سطح قبل از سوختن برگردد.

در حالی که مطالعات دیگر تأثیر آتش سوزی در شیمیایی جریان اثبات کرده، کمتر کسی ارزیابی کرده که این تغییرات چگونه بر پردازش و صادرات مواد مغذی از حوزه‌های آبخیز قطبی تأثیر می گذارد.

انتهای پیام/

178 / 336 آتش سوزی‌ تغییرات آب و هوایی مغذی اکوسیستم وضعیت شیمیایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آتش سوزی تغییرات آب و هوایی مغذی اکوسیستم وضعیت شیمیایی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دکتر مجتبی رفیق دوست گفت: شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، عنوان شده و این پویش با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود و این پویش فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است.
وی از تاثیر بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری دیابت، بیماری‌های تنفسی، زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم را یادآور شد و توجه به سلامت دهان و دندان در کاهش موارد ذکر شده را تاکید کرد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیردار شناخته می‌شود، بنابراین بهره‌گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟