Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:00:58 GMT

ولایت فقیه را آن گونه امام(ره) تبیین فرمودند بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۵۸۹

ولایت فقیه را آن گونه امام(ره) تبیین فرمودند بشناسیم

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت فقیه را آن گونه بشناسیم که امام خمینی(ره) برگرفته از متن اسلام تبیین فرموده است.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی با اشاره به رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی «حضرت امام خمینی» (رضوان الله تعالی علیه )و آغاز  رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله من کید المنافقین) تصریح کرد: غفلت از این مهم (جایگاه ولایت فقیه)، چه از روی عمد، چه از روی جهل و یا حسادت قطعاً گناهی است نابخشودنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، متن کامل یادداشت نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بحران به وجود آمده در کشورهای به اصطلاح پیشرفته در عصر تکنولوژی نتیجه خودمحوری ها و خلاء معنویّت، ناشی فقدان اتصال مدیریت بشر خودکامه ،به مبادی توحیدی، انبیاء و فرستادگان الهی است. البته باطن این تکنولوژی هم چیزی نیست جز حرص و طمع به حقوق اکثریت ملتها در طبیعت؛ چرا که دریافت بشر با عقل جزئی و با حواس ظاهری از واقعیّت‌ها دریافت صحیح نبوده و نیست و اگر درست هم دریافت کند، نمی تواند درست تشخیص دهد و درک کند؛ چون درک صحیح از واقعیت‌ها با عقل ناقص ممکن نیست و تا بشر با عقول کامل، دین و قوانین الهی پیوند نخورَد، سرنوشت خود و جامعه خود را همچنان به تباهی می‌کشد و این اتفاقی است که اکنون در سراسر عالم افتاده است. 

از زمان غیبت کبرای امام مهدی (سلام الله علیه)، حادثه ای به عظمت انقلاب اسلامی ایران و شخصیتی به بزرگی امام خمینی (ولی فقیه) در جهان دیده نشده و اکنون نیز برترین شخصیت معنوی، سیاسی و حکیم و درحقیقت با اقتدارترین رهبر دوران، ولی امر مسلمین  و یاور مستضعفین و حامی محرومین  حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) می باشند، لذا اگر بخواهیم به این ذخیره الهی و وجود پرخیر، با همان دید کوتاه و فهم ناقص بنگریم و جایگاه معنوی و الهی «ولایت فقیه» را نیز در ردیف جایگاه‌های اعتباری مانند ریاست جمهوری و غیره قرار دهیم و مقایسه نماییم، خسارت ناشی از این جهالت و کوتاه نظری (در این برهه حساس تاریخ که نگاه همه مظلومان و ستم دیدگان و مبارزین با استکبار جهانی و معترضین به چپاول‌گرانی چون آمریکا و اسراییل و موج خروشان بیداری اسلامی به جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌های رهبری حکیم آن دوخته شده) به مراتب بیشتر از خسارت های وارد آمده به جوامع بشری در طول تاریخ، خواهد بود و غفلت از این مهم (جایگاه ولایت فقیه)، چه از روی عمد، چه از روی جهل و یا حسادت قطعاً گناهی است نابخشودنی و موجبات ناخشنودی امام عصر "عجل الله تعالی فرجه الشریف" را فراهم می کند. ما باید ولایت فقیه را آنگونه بشناسیم که حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از متن اسلام تبیین فرموده است.

اما آنچه حقیر اعتقاد دارم و از سیاق سخن حضرت امام (ره) استنباط می شود، چه در مطلق ولایت فقیه و یا یگانه مصداق آن در عصر کنونی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ولی امر مسلمین  که حضرت امام (ره) خطاب به معظم له فرموده اند: «اینجانب که از سال های قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط بحمد الله تعالی تا کنون باقی است، جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه، جداً جانبداری می کنید، می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون "خورشید" روشنی می دهید.

این واقعیت است که ولی فقیه ولایت دارد که در کوچکترین جزء احکام اجتماعی دخالت کند، به علاوه اینکه تمام احکام صادره از جانب وی به لحاظ محتوایی ضمانت اجرایی دارد، لذا یکی از ثمرات انتفاع از مدیریت ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی این است که تمام امور براساس موازین دینی، تحقق و عینیت پیدا می کند؛ چون حاکمیت فقیه جامع الشرایط همانند حاکمیت پیامبر اعظم (صلى اللّه علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) است و حاکم اسلامى که نایب امام (علیه السلام) می باشد، حق تصرف در کلیه امور را دارد، چون منصوب و وکیل امام و والی امت اسلام است نه وکیلی با انتخاب مردم.

همه این نوشته و تذکر در این جمله عمیق از امام خمینی (ره) خلاصه می شود که فرمود: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. (حضرت امام خمینی "رضوان الله تعالی علیه ") البته اصل این جمله در صحیفه امام راحل ره اینگونه است:

اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت نخواهد وارد شد. گویندگان و نویسندگان نترسند از حکومت اسلامی و نترسند از ولایت فقیه، ولایت فقیه آنطور که اسلام مقرر فرموده است و ائمه ما نصب فرموده اند به کسی صدمه وارد نمی کند، دیکتاتوری به وجود نمی آورد، کاری که بر خلاف مصالح مملکت است انجام نمی دهد.» (صحیفه امام، جلد۱۰، ص۵۸)»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت فقیه امام خمینی مجلس شورای اسلامی قاضی زاده هاشمی الله تعالی ولایت فقیه حضرت امام چه از روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پیامی منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام مذکور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی با فضیلت سرکار خانم معصومه حائری همسر مکرمه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری موجب تآسف و تآثر فراوان گردید.

آن بانوی با فضیلت در مراحل دشوار زندگی همسر بزرگوارشان و در مسیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی همواره یاری مهربان و همسری فداکار بود و صبورانه مصائب و سختیهای فراوان همراهی و همگامی با امام و نهضت اسلامی را تحمل نمود.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این بانوی پرهیزکار را به فرزند فاضل و دانشمند ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسین خمینی و دختر گرامیشان و بیت رفیع و خاندان شریف امام خمینی(س) و آیت‌الله حائری یزدی(ره) و به سایر مصیبت دیدگان ارجمند تسلیت می گوید و از خداوند کریم می خواهد آن بانوی وارسته را با حضرت زهرا سلام الله علیها محشور و به بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر مرحمت فرماید.

مجمع روحانیون مبارز
هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899857

دیگر خبرها

  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است