Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@10:14:39 GMT

اتفاقی که باید پس از ماه رمضان بیفتد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۶۳۵

اتفاقی که باید پس از ماه رمضان بیفتد

برخی تصور می‌کنند ذکر نشدن اعمالی خاص برای ماه شوال به معنای کند شدن حرکت انسان در مسیر رسیدن به عبودیت است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پس از سپری کردن ماه‌های پربرکتی، چون رجب، شعبان و رمضان حالا ماه شوال فرارسیده است. شوالی که شاید مانند ماه‌های پیش از خود، مملو از فعالیت‌های عبادی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری تصور می‌کنند ذکر نشدن اعمال و ادعیه‌های مختلف در این ماه به معنای متوقف یا کند شدن حرکت انسان در مسیر رسیدن به خدا و عبودیت است. در حالی که احوال بزرگان دینی در ماه شوال نشان می‌دهد، همه عناصر عبادی در این ماه نیز پا برجاست و هیچ عمل واجبی تغییر نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: ماه شوال خروجی ماه رمضان است. در این ماه، هر آنچه در رجب، شعبان و رمضان برایش تلاش کرده ایم، محقق می‌شود. در شوال است که مشخص می‌شود مومن در ماه‌های قبلی مانند ماه مبارک رمضان چه کرده است. هر آنچه انسان در ماه رمضان جمع کرده است، باید اثراتش را در ماه شوال و دیگر ماه‌ها تا رمضان سال دیگر نشان دهد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اثر عبادت در ماه رمضان باید در انسان بماند و موجب تقویت اراده او شود. در ماه رمضان به انسان دستور داده می‌شود که از انجام برخی امور اجتناب کند. انسانی که بتواند برای رسیدن به قرب الهی و کمال، از برخی امور حلال (خوردن و آشامیدن) در ساعاتی از رمضان اجتناب کند، بی تردید در دیگر ماه‌ها از محرمات خواهد گذشت.

این کارشناس مذهبی درباره اثرات ماه رمضان گفت: خروجی ماه رمضان در بعد اخلاقی، رفتاری و تعامل با دیگران خود را نشان می‌دهد. بیشتر آثار عبادت در این ماه عملی است. روایت داریم که در ماه شوال پیامبر اکرم (ص) شش روز بعد از عید فطر را روزه می‌گرفتند؛ روزه‌ای که به نوعی بدرقه ماه رمضان بود؛ بنابراین تأثیر آنچه از ادعیه خوانی در ماه رمضان انجام دادیم، در ماه شوال و سایر ماه‌های سال در عمل ما نمایان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده در پایان بیان کرد: وظایف انسان در ماه شوال نسبت به ماه‌های دیگر تغییری نمی‌کند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند با تلاوت قرآن و ادعیه در ماه رمضان، تمامی وظایف عبادی در کل سال از دوششان برداشته می‌شود. خیر اینگونه نیست؛ مهم این است که مضامین والای این مناجات و دعا‌ها را عملی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماه شوال ماه رمضان اعمال ماه شوال ماه رمضان ماه شوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم

فران تورس که در پایان دیدار رئال مادرید و بارسلونا به شدت از شکست ال‌کلاسیکو ناراحت بود، به طور اتفاقی با این ضربه یکی از هواداران رئال مادرید را هدف گرفت.

دانلود (0.9MB)

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم