Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:43:17 GMT

تظاهرات ضد نژادپرستی مقابل سفارت آمریکا در دانمارک

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۶۴۱

تظاهرات ضد نژادپرستی مقابل سفارت آمریکا در دانمارک

حدود دو هزار نفر در کپنهاگ پایتخت دانمارک در اعتراض به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» تظاهرات و برخی از معترضان در برابر سفارت واشنگتن تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اعتراضات گسترده علیه قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست این کشور، مقابل سفارت واشنگتن در دانمارک تظاهرات برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته اسپوتنیک، «کشته شدن (روز دوشنبه) جورج فلوید مرد سیاه‌پوست توسط پلیس ایالات متحده به سرعت سبب درگیری‌های خشونت آمیز با ماموران پلیس، آتش زدن خودروها و حتی غارت اموال شده است و از آن زمان، تظاهرات البته مسالمت آمیزی در مناطق مختلف اروپا برگزار شده است».

طبق این گزارش، حدود دو هزار نفر در خیابان‌های کپنهاگ (پایتخت دانمارک) در اعتراض به مرگ جورج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس ایالات متحده تجمع کردند.

تظاهرات در دانمارک علیه قتل نژادپرستانه جورج فلوید، از مقابل سفارت آمریکا در کپنهاگ شروع شد و در مقابل پارلمان دانمارک خاتمه یافت.

معترضان در خیابان‌های پایتخت دانمارک، بنرها و دست نوشته‌هایی با این نوشته در دست داشتند: «عدالت برای جورج فلوید».

پلیس کپنهاگ پایتخت دانمارک اعلام کرد که تظاهرات اعتراضی در این شهر که با حضور 2 هزار نفر برگزار شد، «مسالمت‌آمیز و آرام» بود.

طبق گزارش اسپوتنیک، طی روزهای اخیر تظاهرات مشابهی هم در برخی دیگر از پایتختهای کشورهای اروپایی از قبیل برلین و لندن علیه قتل نژادپرستانه فلوید برگزار شده است.

برگزاری این تظاهرات در حالی انجام شده که اعتراضات سراسری در آمریکا همچنان ادامه دارد و طبق آخرین خبرها حداقل ۴۱۰۰ نفر بازداشت و  ۵ تن کشته شده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تظاهرات نژادپرستی آمریکا دانمارک جورج فلوید قتل نژادپرستانه پایتخت دانمارک جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «کوریو برازیلینس» نوشت، پلیس پس از آن وارد عمل شد که یک شهروند خارجی کارکنان سفارتخانه را از وجود یک وسیله انفجاری ادعایی مطلع کرد.

سفارت روسیه در برزیل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان