Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@15:31:45 GMT

فصل سوم مرمت پل تاریخی کاکارضا سلسله به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۸۶۱

به گزارش ایلنا، سید ایمن قاسمی گفت: در مرحله سوم مرمت پل تاریخی کاکارضا اقداماتی نظیر آواربرداری، سبک سازی سطح گذر، کف فرش عرشه پل به مساحت 165 متر و همچنین ساخت 2 آبرو در دو طرف کف فرش پل انجام شد.

قاسمی افزود: برای اجرای این فصل از مرمت پل کاکارضا که ملات سنتی باتارد و سنگ‌های لاشه‌ای لت بکار رفته 500 میلیون ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پل تاریخی که در دوران پهلوی توسط استاد فشنگچی از معماران نامی استان بر روی رودخانه کاکارضا ساخته شده در اردیبهشت ماه سال 1380 به شماره 3846 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه لرستان با دارا بودن پل های تاریخی متعدد و زیبا به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی ایران معروف است، گفت: تاکنون 85 پل تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده و در حال حاضر نیز پرونده 15 پل تاریخی دیگر در دست اقدام است که تا پایان سال به آنها اضافه خواهند شد و تعداد پل های تاریخی ثبت ملی شده استان به عدد 100 خواهد رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پایتخت صنایع دستی و گردشگری فرش گردشگری و صنایع دستی پل تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله

آفتاب‌‌نیوز :

جمالدین بابایی اظهار کرد: طی تماسی مردمی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت در گردنه اسپژ محور الشتر به بروجرد، امدادگران پایگاه شهیددکامی (سه راهی کاکارضا)با یک تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه راننده خودرو کشته شده توسط امدادگران رهاسازی و به بیمارستان انتقال دادند.

شهرستان سلسله در شمال لرستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • فیلم‌های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید