Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:21:05 GMT

روایتی از وداع با فرمانده نام‌آور میدان سوریه+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۶۴۸

روایتی از وداع با فرمانده نام‌آور میدان سوریه+تصاویر

یک خشاب، دو بی سیم، یک کلاش و یک موتور همه داشته‌های این فرمانده نام‌آور در میدان سوریه بود. با موتورش کل سوریه را گشت می‌زد و به جبهه مقاومت سرکشی می‌کرد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم وداع مردمی با پیکر مطهر شهید مدافع حرم جواد الله‌کرم روز گذشته، یکشنبه 11 خرداد ماه 98 با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که به علت شرایط شیوع ویروس کرونا بسیاری از تجمعات برگزار نمی‌شود. مراسمی برای وداع با شهید الله‌کرم نیز در ابتدا در نظر گرفته نشد، اما شور و اشتیاق و پافشاری مردم برای دیدار با پیکر این فرمانده مقاومت مسئولین معراج را بر آن داشت تا ساعاتی را جهت زیارت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر بگیرند.

«یک خشاب، دو بی سیم، یک کلاش و یک موتور همه داشته‌های این فرمانده نام آور در میدان سوریه بود. با موتورش کل سوریه را گشت می‌زد و به جبهه مقاومت سرکشی می‌کرد. پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های زیادی از یگان فاطمیون و زینبیون با او کار کرده‌اند. و البته بسیجی‌هایی که برای نخستین‌بار راهی میدان سوریه شدند. فرماندهی در قامت او معنا پیدا می‌کرد...» این‌ها از جمله خرده توصیفاتی است که حالا از شهید جواد الله‌کرم روایت می‌شود. آن هم از جانب خیل مشتاقانی که برای دقیقه‌ای دیدار با شهید عاشقانه انتظار می‌کشیدند.

شهید جواد الله کرم که به علت سلحشوری‌هایش در سوریه برای بسیاری از مدافعان حرم و مردم شهر نام آشنا و خاطره‌انگیز است، بعد از چهار سال مفقودی، پیکرش به کشور بازگشته است. روز یکشنبه زیارت و وداع آقایان با این شهید عنوان شد و روز دوشنبه 12 خرداد ماه ساعت 16 مختص زیارت بانوان است. ساعت 16 زیارت آقایان آغاز شد. در حالیکه مداحی شهدای مدافع حرم در سرتاسر معراج طنین انداز شده بود، اشک شوق دیدار مجدد با یک شهید از جنس فرماندهان بی ادعای مقاومت در چشم‌ها حلقه زده بود آن هم بعد از گذشت بیش از سه ماه دوری از فضای معراج شهدا به علت شیوع کرونا.

شاید جمعیت قریب دو هزار نفر کم‌کم و با رعایت اصول بهداشتی با حضور در معراج شهدا در صف طولانی زیارت شهید قرار گرفته و در گرمای خرداد ماه زمان زیادی را به شوق دیدار فرمانده، منتظر ماندند. مردم در قالب گروه‌های پنج تا 10 نفره وارد سالن شهدای معراج شهدای مرکز می‌شدند و با دریافت ماسک و ضدعفونی کردن دست‌ها اجازه زیارت شهید را پیدا می‌کردند.

در میان مردم مشتاق زیارت شهید الله کرم در کنار برادر این شهید تعدادی از اعضای خانواده شهدای مدافع حرم از جمله خانواده سردار شهید فرزانه هم حضور داشتند. یک زوج جوان که به تازگی از مراسم عقد آسمانی خود راهی معراج شده بودند، خواهان زیارت با شهید بودند که آقای داماد با حضور بر پیکر شهید الله‌کرم و با قرار دادن حلقه‌های ازدواج خود و همسرش از او طلب سعادت و عاقبت به خیری کرد.

خانواده شهید جواد الله‌کرم نیز روز شنبه، دهم خرداد ماه با پیکر مطهرش در معراج شهدا دیدار کردند. جهت حفط سلامت خانواده شهید این مراسم به صورت خصوصی در معراج شهدای تهران برگزار شد.

خرده روایت هایی از زندگی شهید جواد الله کرم

شهید مدافع حرم «جواد الله کرم» متولد دوم تیر ماه سال 1360 و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت بود که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شد. او سه‌بار در سال های 93 و 94 در جریان جنگ سوریه مجروح شد. در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در زمان آتش‌بس در 19 اردیبهشت سال 95 به شهادت رسید. پیکر وی در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت. پیکر مطهر شهید مدافع حرم" جواد الله کرم" پس از چهار سال مفقودی طی عملیات تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در منطقه خان‌طومان کشف و هویتش شناسایی شد. این پیکر مطهر  سه روز پیش به کشور بازگشت.

انتهای پیام/

وادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرموادع با پیکر شهید مدافع حرم جواد الله کرم R1013186/P/S4,38/CT7 واژه های کاربردی مرتبط جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم معراج شهدا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم معراج شهدا جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم معراج شهدا شهید جواد الله کرم شهدای مدافع حرم میدان سوریه معراج شهدا خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با ۳۴۱۸۳ شهید

 

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه آخرین آمار مربوط به جنگ را به مناسبت دویستمین روز جنگ و نسل کشی در نوار غزه منتشر کرد.
آمار منتشر شده به شرح زیر است:
 (۲۰۰) روز از جنگ می‌گذرد
 (۳۰۲۵) مورد جنایت ثبت شده است
 (۴۱۱۸۳) شهید و مفقود
 (۳۴۱۸۳) شهید در بیمارستان ثبت شده اند
 (۱۴۷۷۸) کودک به شهادت رسیده اند
 (۳۰) کودک بر اثر گرسنگی شهید شده اند
 (۹,۷۵۲) زن شهید شده اند
 (۴۸۵) نفر از کادر درمان به شهادت رسیده اند
 (۶۷) نفر از امدادگران شهید شده اند
 (۱۴۰) خبرنگار به شهادت رسیده اند
 (۷,۰۰۰) نفر مفقود هستند
 (۷۷۱۴۳) زخمی هستند
 (۷۲%) از قربانیان، زنان و کودکان هستند
 (۱۷,۰۰۰) کودک بدون والدین یا یکی از آنها زندگی می‌کنند
 (۱۱,۰۰۰) زخمی برای نجات جان خود نیازمند سفر به خارج هستند
 (۱۰,۰۰۰) بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز به درمان دارند
 (۱,۰۹۰,۰۰۰) نفر به بیماری‌های واگیر مبتلا شده اند
 (۸,۰۰۰) نفر به علت مشکلات آوارگی به هپاتیت ویروسی دچار شده اند
 (۶۰,۰۰۰) زن باردار به علت نبود مراقبت پزشکی در خطر هستند
 (۳۵۰,۰۰۰) بیمار مبتلا به بیماری‌های مزمن به علت نبود دارو در خطر قرار دارند
 (۵۰۰۰) فلسطینی در خلال جنگ بازداشت و ربوده شده اند
 (۳۱۰) نفر از نیرو‌های درمان بازداشت شده اند
 (۲۰) خبرنگار که نام آنها در دست است بازداشت شده اند
 (۲) میلیون نفر آواره شده اند
 (۱۸۱) مرکز دولتی تخریب شده است
 (۱۰۳) مدرسه و دانشگاه به کلی ویران شده است
 (۳۰۹) مدرسه و دانشگاه آسیب دیده است
 (۲۳۹) مسجد به کلی ویران شده است
 (۳۱۷) مسجد آسیب دیده است
 (۳) کلیسا هدف قرار گرفته و تخریب شده است
 (۸۶,۰۰۰) واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است
 (۲۹۴,۰۰۰) واحد مسکونی آسیب دیده و قابل سکونت نیست
 (۷۵,۰۰۰) تن بمب و ماده منفجره بر غزه ریخته شده است
 (۳۲) بیمارستان از خدمت رسانی خارج شده است
 (۵۳) مرکز درمانی از خدمت رسانی خارج شده است
 (۱۶۰) درمانگاه هدف قرار گرفت
 (۱۲۶) آمبولانس هدف قرار گرفت
 (۲۰۶) اثر تاریخی ویران شد
 (۳۰) میلیارد دلار خسارت اولیه و مستقیم نسل کشی در نوار غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


روند کشف پیکر‌های شهدا از گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر ادامه دارد
خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد: نیرو‌های دفاع مدنی در چهارمین روز پیاپی به کشف پیکر‌های شهدا در گورستان دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس، در جنوب منطقه غزه، ادامه می‌دهند. خبرنگار الجزیره افزود: نیرو‌های دفاع مدنی پیکر ۳۵ شهید دیگر را از این گور دسته جمعی بیرون آورده اند که به این ترتیب تعداد پیکر‌های کشف شده به ۳۱۰ تن در گروه‌های سنی مختلف می‌رسد. نیروی دفاع مدنی از وجود سه گور دسته جمعی در دیوار‌های بیمارستان ناصر خبر داده بود.
شبکه الجزیره در ادامه تصاویری از روند حفر گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس و بیرون آوردن اجساد شهدا از آن و شناسایی پیکر‌ها توسط خانواده‌های فلسطینی منتشر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • ۲۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با ۳۴۱۸۳ شهید
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • روز ۲۰۱ طوفان‌الاقصی| کشف ۵۱ پیکر دیگر در خان یونس
  • کشف پیکر ۵۱ شهید دیگر در خان یونس