Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@02:39:10 GMT

آمریکا پایگاه نیروی فضایی در هاوایی تاسیس می کند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۸۴۱

آمریکا پایگاه نیروی فضایی در هاوایی تاسیس می کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تاسیسات موشکی Pacific Missile Range Facility در جزیره کائووای در هاوایی واقع است و به زودی میزبان اسکادران تهاجمی کنترل فضای ۲۹۳ وابسته به نیروی فضایی ارتش آمریکا خواهد بود اما تنها از قابلیتهای موجود در این تاسیسات استفاده خواهد کرد. این اسکادران بر دفاع از سیستم‌های ارتباطی فضایی آمریکا در برابر هرگونه حمله و اجرای جنگ الکترونیکی در فضا و مختل سازی ارتباطات دشمن بالقوه متمرکز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنها ماموریتی نیست که برای این تاسیسات تعیین شده است. این پایگاه یکی از اصلی‌ترین مکان‌های آزمایش تسلیحات مدرن آمریکا به ویژه موشک بوده و مورد استفاده آژانس‌های دولتی و مقاطعه کاران خصوصی قرار می‌گیرد. همچنین تاسیسات PMRF تستهای مربوط به برنامه موشکهای مافوق صوت را نیز انجام می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا از موشک مافوق صوت این کشور تحت عنوان موشک "سوپر-دوپر" یاد کرد، هر چند که تولید آن هنوز تکمیل نشده و قابلیتهای مربوط به آن نیز فاش نشده است.

همزمان گزارش شده که چین در آستانه تحویل اولین موشکهای مافوق صوت خود به ارتش این کشور است. روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرده که دو نوع موشک مافوق صوت را به زرادخانه خود اضافه کرده است.

312310

کد خبر 1394562

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد