Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دادکان عنوان کرد که بانوان نیمی از جامعه هستند و باید به ورزشگاه ها بیایند.

طرفداری- محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران امروز (12 خرداد 99) در گفتگوی رادیویی در خصوص مسائل مهم فوتبال ایران از جمله اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و همچنین حواشی پیرامون باشگاه های ایران و مشکلات فوتبال بانوان صحبت هایی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد دادکان در گفتگو با رادیو جوان، در خصوص پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال و ایرادات فیفا به این اساسنامه که با تکذیب فدراسیون همراه بود، گفت:

ما تکذیب را خوب یاد گرفته ایم! این واقعیت دارد. همین امروز که با شما صحبت می کنم در فدراسیون جلسه ای برای تغییر مجدد اساسنامه برگزار شده است. ببینید منشا این کار کجا است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تاکید کرد:

خود من در جلسه تغییر اساسنامه به عنوان نماینده وزارت کار شرکت کردم. این اساسنامه در واقع دست نویس تفکرات وزارت ورزش است نه فدراسیون فوتبال.

دادکان درباره اینکه مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش دخالت این وزارتخانه را در تنظیم اساسنامه رد کرده است، تصریح کرد:

اصلاً چنین چیزی نیست. با صراحت می گویم. خود من در آن جلسه حضور داشتم. در آن جلسه اختلاف سلیقه هم بود. وزارت ورزش دارد این اساسنامه ها را تنظیم می کند بخصوص برای فوتبال. این را می دهد به فدراسیون و می گوید روی آن کار کنید.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست وزارت ورزش یادآور شد:

خیلی راحت یکسری از پرسنل وزارت ورزش با دلالی گری این اساسنامه را تهیه کرده اند. من هم دو بار در این جلسه بودم. وقتی دیدند صحبت هایی می کنم که به مذاقشان خوش نمی آید دیگر مرا دعوت نکردند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا این روند نتیجه ای هم خواهد داشت؟ تاکید کرد:

نه؛ کار سختی است. کسی که دبیر کل فدراسیون فوتبال شده است (مهدی محمد نبی) می گوید همه چیز درست است و به خوبی انجام شد. چه کسی این اساسنامه را دید؟ ما هم صحبت می کنیم؛ چه کسی گوش می کند؟

دادکان افزود:

خیلی راحت می گویم. کل دولت فعلی ۶ ماه دیگر سر کار است و سپس جو جامعه می رود به سمت انتخابات. دوستان وزارت ورزش ماندگار نیستند و می روند مثل قبلی ها که نماندند و رفتند. خواهشا کاری برای پیشرفت فوتبال انجام بدهند. تغییر اساسنامه به وزارت ورزش ارتباطی ندارد. وزارت، آدم های خودش را برای این کار می گذارد؛ از آن بالا گرفته تا کارشناس و دلال ها.

وی با بیان اینکه در گذشته فقط دو مدیر عامل باشگاه در انتخاب رئیس فدراسیون نقش داشتند، گفت:

یک روز برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال در دوره خودمان دو مدیر باشگاه رای می داد. امروز ۳۲ مدیر باشگاه رای می دهند. این کار را فدراسیون فوتبال کرده است؟ خیر؛ این کار را وزارت ورزش می کند. شما باید اول به خاطر خدا و بعد به خاطر وجدان بیدار مردم کار کنید. ۳۲ مدیر باشگاه را برای انتخابات فدراسیون گذاشته اند که اگر مسئولان فدراسیون با ۳۲ هیات لابی کردند، وزارت هم بتواند با باشگاه ها لابی کند.

محمد دادکان در بخش دیگری از صحبت هایش درباره فرهنگ در ورزش و فوتبال و پسوند فرهنگی در باشگاه های ایران، گفت:

فرهنگ مجموعه ای است که بیش از صد تعریف دارد و شامل آداب، رسوم، قوانین، دانش و … است. بعضی ها دارای مفهوم عام است و بعضی ها دارای مفهوم خاص. در هیچ کجای دنیا نمی گویند باشگاه فرهنگی ورزشی رئال مادرید یا بایرن مونیخ. آنجا فرهنگ جا افتاده است.

محمد دادکان در پاسخ به این سئوال که یعنی پسوند فرهنگی از سوی باشگاه ها عوامفریبی است؟ اظهار کرد:

خوشحالم که شما به من کمک می کنید! وقتی می آییم فرهنگ را کنار باشگاه می گذاریم چه کار فرهنگی انجام می دهیم که برایش بودجه ای را هم در نظر می گیریم. آن بودجه فقط خرج کسانی است که بوق بزنند و هوچی گری کنند و علیه تیم مقابل شعار بدهند. باشگاه ها باید لفظ فرهنگی را از سر در خود بردارند. چون اتفاقی در باشگاه نمی افتد. مدیر یک باشگاه دنبال بقای خودش و تیمش است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اتاق فرهنگی باشگاه ها دست لیدرها و بوقچی ها است، خاطرنشان کرد:

در بیش از ۹۰ درصد باشگاه ها اینطور است. دو مدیر یکی از لیگ برتر و یکی از لیگ دسته اول آغاز این فصل با من تماس گرفتند و گفتند تیمشان دست تماشاگران است و می خواهیم مربی عوض کنیم ولی نمی گذارند. اگر بخواهید اسم هم می برم ولی الان نه که لیگ می خواهد شروع شود. حتی مدیر کارخانه با من تماس گرفته که چطور باید با اینها کنار بیاییم و راهکار شما چیست. وقتی فرهنگ در یک باشگاه معنا و مفهوم خاص خودش را ندارد می خواهید چه چیزی را در باشگاه داشته باشید؟ فرهنگی یدک کش باشگاه ها برای بهتر هزینه کردن در باشگاه و گرفتن بودجه است نه در جهت بهینه بلکه در جهت رفع روزمرگی خودشان.

دادکان با اشاره به بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت:

اولین نفری بودم که قبل از آنکه فیفا این اطلاعیه ها را بدهد در سال ۲۰۰۵ و مقدماتی جام جهانی خانم ها را در بازی ایران و بحرین به ورزشگاه راه دادم. وقتی هم به دانشگاه آزاد رفتم در فینال لیگ بسکتبال بین مهرام و دانشگاه، خانم ها را راه دادم و مورد هجمه قرار گرفتم و شلوغ بازی هم شد. این حق بانوان است. نیمی از جامعه ما خانم ها هستند. همان روز هم دو دختر خودم را به سالن برده بودم.

وی درباره اینکه آیا بستر برای حضور بانوان در ورزشگاه فراهم است؟ گفت:

چه کسی بستر را آماده کرده است؟ الان فیفا به ما فشار می آورد بانوان در ورزشگاه باشند. چه اشکالی دارد ولی وزارت ورزش آماده نیست. اینها برای ترس از محرومیت می گویند آماده ایم. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای ترس از محرومیت از فوتبال می گویند خانم ها به ورزشگاه بیایند آنهم گزینشی. عرف بین المللی می گوید نیمی از جامعه بانوان هستند که آنها هم باید با حضور در ورزشگاه هیجان خود را تخلیه کنند.

محمد دادکان در پاسخ به این سئوال که یعنی باید کلمه فرهنگی را از سر در باشگاه ها حذف کنیم؟ اظهار کرد:

اگر این کار را کنیم، کار روتینی را انجام داده ایم. فرهنگ در خون و پوست و گوشت و استخوان آن جامعه است. راحت بگویم؛ الان می توانیم بگوییم آدمی را که می خواهند جراحی کنند باید بیهوشش کنند ولی اگر بخواهند از نظر وجدانی آن آدم را جراحی کنند باید بیدارش کنند. ما باید ببینیم سیاستمان کدام است. آیا می خواهیم جامعه را بیدار کنیم و روی وجدان آن کار کنیم؟ من قبلاً گفتم یک واژه مردم ما را عذاب می دهد. آنهم کلمه «متعهد به کار» است. یک واژه دیگر هم جدید آمده است به نام «حباب» مثل حباب سکه و دلار و … که می گویند خیلی زود می رود. این واژه ها را کنار بگذاریم.

منبع/مهر

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال محمد دادکان وزارت ورزش باشگاه ها خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل حساسیت‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر کارگروهی تشکیل شده است تا مسابقات آتی را از همه جهات به دقت نظارت و بررسی کند.

به گزارش مشرق، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت ‌سرگذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمامی بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است