Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:49:38 GMT

کتاب «سند افتخار» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۹۵۸

کتاب «سند افتخار» رونمایی شد

کتاب «سند انتخاب» که به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین شده، برگزیدن رهبر انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) در بازه تاریخی سال‌های ۱۳۶۲تا ۱۳۶۸را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در آستانه سی‌ویکمین سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به سکانداری انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشت مقام شامخ امام خمینی(ره) و تبیین ابعاد انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری در محل سالن جلسات کتابخانه عمومی پارک شهر برگزار و دو اثر از تازه‌ترین تولیدات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با حضور آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.

بر اساس همین گزارش، کتاب «سند انتخاب» که روایتی از برگزیدن رهبری انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی است و کتاب «بررسی نقش امام خامنه‌ای در مهار بحران‌های سیاسی اجتماعی ایران ۱۳۸۸-۱۳۶۸»، در این مراسم رونمایی شد.

«سند انتخاب» شرح انتخاب دومین رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۸ است. حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «چگونگی طرح رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در مجلس خبرگان، نظریات اعضاء و سرانجام آخرین تصمیم سرنوشت‌ساز، قطعه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی است که در این کتاب با استناد به صورت جلسات، فیلم‌ها و مصاحبه‌های اعضای خبرگان جمع‌آوری و تحلیل شده و پاسخی کوبنده به کژاندیشانی است که همواره درصدد تحریف تاریخ‌اند.»

منبع اصلی نگارش این کتاب، علاوه بر خاطرات منتشرنشده اعضای وقت مجلس خبرگان رهبری، مشروح مذاکرات اجلاسیه‌های خرداد و مرداد سال ۶۸ است. مشروح مذاکرات، افزون بر آنکه اطلاعات تازه‌ای را در اختیار مخاطب قرار می‌‌دهد، برخی مجملات را تفصیل می‌‌بخشد و البته نادرستی برخی روایت‌های تاریخی تاکنون را نیز آشکار می‌کند. چه بسا با انتشار این کتاب در همان سال‌های ابتدایی پس از اجلاسیه، شاهد تجمیع روایات و خاطرات بعضاً غلط تاریخی تاکنون نمی‌شدیم و از همان ابتدا، راه تحریف یا اشتباه، بسته می‌شد.

چارچوب اصلی کتاب «سند انتخاب»، پیرامون تشریح اجلاسیه سال ۶۸ خبرگان رهبری، متشکل از دو اجلاسیه در ۱۴ خرداد و ۱۵ مرداد شکل گرفته است. از این‌رو، فصول اصلی اثر را فصولی تشکیل می‌‌دهد که عهده‌دار همین معنا است. با این حال، برای نظام‌بخشی بهتر به ذهن خوانندگان و حصول دریافتی جامع‌تر و غنابخش‌تر به مخاطبان، سه تمهید و دو مؤخره به قبل و بعد این فصول افزوده شده است که در مجموع، ماجرای انتخاب سال ۶۸ را از رهگذر دوازده باب، در اختیار قرار می‌‌دهد.

در انتهای کتاب نیز، پیوست‌های متنی و تصویری تکمیل‌کننده‌ای گنجانده شده که هم به تعمیق یافته‌های پژوهش کمک می‌کند و هم اطلاعات جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌‌دهد. از جمله کوشیده شده است که درباره‌ مجموع کنش‌های نمایندگان مجلس خبرگان حاضر در اجلاسیه ساله ۶۸، و نوع آرای آنها در رأی‌گیری‌های چندگانه‌ آن اجلاسیه، آمار قابل ملاحظه‌ای برای نخستین بار، جمع‌بندی و ارائه شود.

در این مراسم همچنین از کتاب «بررسی نقش امام خامنه‌ای در مهار بحران‌های سیاسی اجتماعی ایران ۱۳۸۸-۱۳۶۸» نیز رونمایی شد. این کتاب نیز چنان که از عنوانش پیداست در هفت فصل، راهبردهای مدیریتی امام خامنه‌ای در مواجهه با بحران‌های سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی طی یک دوره ۲۰ ساله (از ۶۸ تا ۸۸) را مورد واکاوی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب انقلاب اسلامی امام خمینی رهبر انقلاب مرکز اسناد انقلاب اسلامی مجلس خبرگان خامنه ای سند انتخاب رونمایی شد امام خمینی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود