Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:34:41 GMT

پاکسازی یک هزار هکتار از مراتع قم از آفت ملخ

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۳۳۴

پاکسازی یک هزار هکتار از مراتع قم از آفت ملخ

ایسنا/قم رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بابیان این‌که با ملخ‌های مهاجم در این استان به‌صورت مستمر مبارزه می‌کنیم گفت: تاکنون در بیش از یک هزار هکتار از مراتع قم با ملخ‌ها مبارزه شده و آفت زدایی صورت گرفته است.

عباس پور میدانی در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم با اشاره به وضعیت مراتع قم پس از ورود گسترده ملخ ها گفت: از سال گذشته وضعیت مراتع قم به دلیل تخم‌گذاری گسترده ملخ‌ها، برای تکثیر و تولید این نوع از آفت‌های گیاهی مهیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال انتظار داشتیم با طغیان وسیع ملخ‌ها در سطح مراتع و پوشش‌های گیاهی استان مواجه باشیم. به همین علت در ماه‌های پایانی سال ۹۸ کار پایش مراتع را آغاز کردیم و مناطقی که تخم‌گذاری شده بود، شناسایی شد که متشکل از ۳۰ هزار هکتار از کل ۷۲۳ هزار هکتار مراتع استان بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اذعان به این‌که به لحاظ زیست‌محیطی امکان مبارزه شیمیایی با آفت‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی وجود ندارد، اضافه کرد: ولی با توجه به وضعیت خاص قم و جذب نوری که در این شهر است، پنج یا ۶ نقطه را در اطراف شهر شناسایی کردیم، و با ملخ‌ها قبل از اینکه توانایی پرواز پیدا کنند، با حداقل سموم مبارزه شد تا مبارزه راحت انجام شود.

پور میدانی گفت: در مواردی در یک هکتار مرتع بیش از ۴۰۰ هزار ملخ وجود داشت، و این ملخ‌ها، مهاجر نیستند، بلکه بومی استان به شمار می‌آیند، که به دلیل روشنایی در مناطقی از شهر به سمت آن حرکت می‌کنند، و ما نیز به هر منطقه‌ای که حرکت کردند، آن را شناسایی کردیم، و این مبارزه مستمر را باهدف حفاظت از مناطق مسکونی و مزارع ادامه می‌دهیم، تا پراکندگی آن‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشاورزی ملخ هزار هکتار مراتع قم ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه اراک از کرهرود تا ولی آباد خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک از کرهرود تا ولی‌آباد افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 751197

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی