Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:32:03 GMT

سایه سنگین کرونا بر فراغت تابستانی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۵۳۵

سایه سنگین کرونا بر فراغت تابستانی

اوقات فراغت تابستانه همواره بهترین فرصت و زمان برای مسافرت‌ها، تفریح‌های گروهی و حضور در کلاس‌های ورزشی، هنری و کسب مهارت‌های لازم است در حالی که با شیوع ویروس کرونا از اواخر فصل زمستان به نوعی تمامی برنامه‌های تفریحی و گروهی مردم دستخوش نگرانی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری شد.

از سویی در آستانه فصل تابستان، بسیاری از دستگاه‌های متولی اوقات فراغت همانند آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز تاکنون برنامه خاصی برای فراغت تابستانه نوجوانان و جوانان ارائه نکرده اند و به نوعی بسیار درگیر موضوع کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته مسوول یکی از نهادهای متولی اوقات فراغت در اصفهان، شرایط لازم برای برپایی کلاس‌های اوقات فراغت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به لحاظ فضا و امکانات وجود ندارد.

وی که حاضر به ذکر نامش نبود افزود: بر این اساس هنوز دستگاه‌های مسوول در این امر نتوانستند تصمیم‌گیری لازمی برای برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان داشته باشند.

این مسوول اضافه کرد: از سویی بازگشایی و به روال عادی برگشتن کسب و کار و مشاغل مختلف و به نوعی پرخطر با وجود رفع نشدن این بیماری، تهدیدی برای بازگشت موج جدید این بیماری است که این امر می‌طلبد که در حوزه فراغت تابستانه نوجوانان و جوانان قدری با تامل وارد عمل شد.  

بر این اساس بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که به دلیل شرایط ناسالم جامعه به لحاظ بهداشتی، فرزندانشان را به جای اصرار برای کلاس‌های حضوری به استفاده از فضای مجازی وادارند.

مادر یک نوجوان ۱۳ ساله در این زمینه گفت: امسال بچه‌ها علاوه بر اینکه دوران تحصیل خود را بصورت عادی و همانند سال‌های قبل نگذراندند برای اوقات فراغت تابستانه نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت مواجه شدند.

آزاده کرمی در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از خانواده‌ها در این شرایط از دو جنبه نگران هستند یکی از حضور فرزندانشان در محیط‌های عمومی برای تفریح و فعالیت‌های ورزشی و هنری و دیگری برای حضور در منزل و استفاده بیش از حد از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که علاوه بر سلامت جسمانی برای روح و روان آنها نیز مضر است.

وی ادامه داد: در هر صورت نبود امکان فراغت تابستانی ایمن شرایط را برای خانواده‌ها و به‌ویژه نوجوانان و جوانان بسیار سخت می‌کند.

به گفته وی بهتر است که متولیان حوزه اوقات فراغت در شرایطی که چاره‌ای جز استفاده از فضای مجازی نیست از این فرصت برای ارائه آموزش‌های هنری و فرهنگی و تاحدودی ورزشی به دانش آموزان بپردازند.

پدر یک نوجوان ۱۵ ساله نیز در این ارتباط گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن شیوع بیماری کرونا در فصل تابستان باید برای نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی‌های مناسب همراه با رعایت موارد بهداشتی و ایمنی صورت گیرد.

علی صبوری در گفت و گو با ایرنا افزود: به هر حال بنا به تاکید مسوولان که باید با کرونا زندگی کنیم و آن را برای مدت طولانی در کنار خود بپذیریم باید متولیان امر نوجوانان و جوانان نیز برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود را متناسب با این شرایط برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان اصفهان در این راستا با تاکید بر اهمیت برنامه‌های اوقات فراغت در رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان گفت: بر این اساس به دنبال  هم‌افزایی و جلوگیری از فعالیت‌های موازی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های موجود بین کانون و آموزش و پرورش هستیم.

محمد قلمکاریان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت مراکز کانون پرورش فکری از روز ۶ خرداد ماه با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: همچنان آموزش‌های مجازی در کنار برنامه‌های حضوری ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه‌هایی از جمله اعزام نمایشگاه سیار کانون پرورش فکری با محوریت کتاب در کانون های فرهنگی تربیتی و مدارس، استفاده از مربیان مشترک در فضای دو کانون و بهره مندی اعضای کانون های فرهنگی تربیتی و دانش آموزان از طرح مکاتبه ادبی کانون پرورش فکری و همکاری در اجرای ویژه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان در دستور کار قرار گرفته است.

قلمکاریان افزود: در این راستا باید از ظرفیت افراد جهادگر و داوطلب برای اجرای برنامه‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق روستایی بهره برد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان در ادامه به دیگر طرح‌هایی که از تابستان قرار است به صورت ویژه در مراکز کانون اجرا و پیگیری شوند گفت: طرح تربیت نخبگان فرهنگی و هنری در حوزه کودکان و نوجوانان با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان نخبه و ایجاد فضایی به صورت ویژه برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنان و همچنین اجرای طرح تربیت مربیان فرهنگی، هنری و ادبی نیز از جمله طرح‌هایی هستند که باید در تمامی مراکز به صورت جدی و قوی پیگیری و اجرا شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی، برخورد اجتماعی، عاطفی، روش برخورد با مردم، تلاش در رشد و شکوفایی جامعه، رونق بخشیدن به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسائلی است که در برنامه‌ریزی اوقات و فراغت کودکان و نوجوانان باید بطور جدی لحاظ شود گفت: اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید با کلاس‌های مختلف، گوناگون و بدون خروجی مفید پر شود بلکه باید شرایطی برای کسب تجارب تربیتی، اجتماعی و اخلاقی صحیح برای فرزندان فراهم کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا گذران اوقات فراغت اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گذران اوقات فراغت اصفهان ویروس کرونا گذران اوقات فراغت اصفهان کودکان و نوجوانان نوجوانان و جوانان کانون پرورش فکری فراغت تابستانه فراغت تابستان اوقات فراغت بر این اساس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیر عامل کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر اموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه در استان  کرمان گفت : رهبرمعظم  انقلاب به حوزه کودک و نوجوان وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقت ویژه ای دارند در طول سالهای گذشته دست اندکاران کانون در دیدار با رهبر معظم انقلاب توصیه های پیرامون کودک و نوجوان و اهمیت کانون دریافت کردند از جمله اینکه برنامه های خلاق و پویا ویژه انها طراحی شود و در دل انها بذر ایمان کاشته شود به همین منظور استفاده ار ابزار هنر میتواند در کانون بسیار موثر باسب محور فعالیتها در کانون کتابست.
علامتی با تاکید بر پیگیری سه سیاست  از جمله  رصد وبررسی سیاست مرکز محوری  در سفر های استانی،حوزه دفاع مقدس  بطور ویژه در این استان با حضور شهدای اخیر حمله تروریستی که ثلث انها کودک و نوجوان بودند و وجود مزار مطهر سردار سلیمانی مورد توجه است و برخی فعالیتهای فرهنگی در این خصوص شروع شده و پراکندگی و پهناور بودن استان ایجاب میکند متناسب با زیست بوم استان منطقه به منطقه برنامه ریزی کنیم  که در تمام‌موارد ظرفیت روحانیت و امام‌جمعه ها بسیار اهمیت دارد.

 بگفته وی یکی از محصولات ما فیلم بچه زرنگ‌است که ایدئولوژی حب وطن حس مسئولیت دارد و سیاست دیگر ما  نوجوان‌محوریست و رمانها و فیلمهای نوجوان در دستور کار ماست.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان افزود نظام تعلیم و تربیت در انسانها به گونه ایست که مربی همه کاره نیست و نمیتواند تمام بحث تربیت را یدک بکشد بنابراین حتما باید سهمی برای متربی قائل شد یعنی  خودش پذیرش و اختیار داشته باشد ..
 وی تاکید کرد:لازم است برای تربیت گروه سنی کودک و نوجوان همه ی ظرفیتها و امکانات تعلیم و تربیت بکار گرفته شود .  

 

            

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود