Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@11:16:43 GMT

خراسان رضوی ۹۶۰ هزار سیگاری دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۶۵۸

خراسان رضوی ۹۶۰ هزار سیگاری دارد

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: نرخ شیوع اعتیاد به سیگار در جمعیت زیر ۱۵ سال استان ۲۰ درصد، معادل ۹۶۰ هزار نفر است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صالحی افزود: مطابق این یافته ها این افراد شامل سیگاری‌های دائمی و یا افرادی هستند که به صورت تفننی و تفریحی سیگار استعمال می‌کنند بنابراین به صورت میانگین روزانه هر فرد سیگاری ۹ نخ سیگار را دود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزانه حدود هشت میلیون و سالانه حدود سه میلیارد نخ سیگار در خراسان رضوی دود می شود که هزینه آن روزانه معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سالانه حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: به طور معمول ۲.۵ برابر هزینه استعمال دخانیات صرف درمان بیماری افراد سیگاری از بیماری های مرتبط با مصرف این بلای خانمان سوز می‌شود لذا در مجموع می توان گفت سالانه مصرف سیگار و درمان بیماریهای ناشی از آن در خراسان رضوی حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

صالحی افزود: متاسفانه سن شروع استعمال سیگار در استان خراسان رضوی به کمتر از ۱۵ سال رسیده است و میزان مصرف سیگار میان زنان با توجه به جایگاه ویژه تربیتی و فرهنگی مادران در خانواده حدود ۴.۵ درصد است که البته بر اساس بررسی های میدانی همین نرخ نیز متاسفانه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیگاری ها خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اربابی گفت: افزود: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی