Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور مدیرعامل انتشارات سوره مهر، نشان طلایی جایزه ادبی «اوراسیا» به بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این جلسه که روز یکشنبه ۱۱ خردادماه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد، مدیرعامل انتشارات سوره مهر عنوان کرد: استان همدان با حضور نویسندگان شاخص و توانمند، مهد ادبیات پایداری کشور است و رهبر معظم انقلاب نیز به چند عنوان از کتاب‌های این استان توجه داشته‌اند و بر آن‌ها تقریظ زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحمید قره‌داغی به توجه ویژه انتشارات سوره مهر به ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوی انتشارت سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی به ترجمه آثار پایداری و دفاع مقدس به زبان‌های مختلف از جمله روسی، عربی، انگلیسی اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۸ ترجمه روسی کتاب «گلستان یازدهم» خاطرات «زهرا پناهی‌روا»، همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان که مورد تقریظ و تجلیل رهبر انقلاب نیز بوده است در جشنواره ادبی «اوراسیا» در بخش مستندنگاری حائز نشان طلا شد که به دلیل عدم امکان حضور نویسنده کتاب در مسکو برای دریافت این نشان، این جایزه ارزشمند امروز در جمع نویسندگان و مدیران فرهنگی استان همدان به وی اهدا می شود.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کووید-19 در کشور نمایشگاه کتاب امسال برگزار نمی‌شود افزود: تور مجازی نمایشگاه کتاب آماده شده است که در این رویداد فرهنگی، فرصتی برابر برای همه علاقه‌مندان به مطالعه و خرید کتاب‌های جدید در سراسر کشور با امتیازات ویژه فراهم خواهد شد.

همچنین نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» و برنده نشان طلایی جایزه ادبی «اوراسیا» نیز در این جلسه گفت: وقتی هنر خلق می‌شود مالکیت آن متعلق به همه مردم جهان است و امروز ادبیات ما مرزهای را درنوردیده و به سمت جهانی شدن حرکت می‌کند.

بهناز ضرابی‌زاده تلاش‌ها و همکاری انتشارات سوره مهر حوزه هنری در کسب نشان طلای اوراسیا را مهم و تأثیرگذار دانست.

رئیس حوزه هنری استان همدان ضمن تبریک به نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» بابت کسب این افتخار، جایگاه ادبیات پایداری استان همدان را ویژه و خاص دانست و گفت: با حضور نویسندگان توانمندی چون حمید حسام، بهناز ضرابی‌زاده، محسن صیفی‌کار، جمشید طالبی و ... استان همدان جایگاه ویژه‌ای در ادبیات پایداری دارد.

سیدمحمدباقر حسینی، انتشارات سوره مهر را ناشری دولتی با تیراژ کتاب‌های بالا و مخاطبان گسترده عنوان کرد و افزود: سوره مهر در بین سایر ناشران برجسته کشور جایگاه مناسبی دارد و با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان همدان، تعامل حوزه هنری این استان با این انتشارات در سطح خوبی است.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این جلسه وجود مفاخر ادبی در استان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با توجه به این ویژگی ارزشمند استان، باید نویسندگانی ارزشی و توانمند برای آینده تربیت کنیم و آثاری پرمحتوا به مخاطبان ارائه کنیم.

حمید حسام نویسنده عرصه ادبیات پایداری نیز در این برنامه با بیان اینکه هر اثر قابلیت جهانی شدن ندارد، گفت: داوری یک اثر در داخل کشور با زیرساخت‌های فکری و ارزشی آن کشور انجام می‌شود، اما درخشش یک اثر در سطح بین‌المللی به معنای امضا و درک مشترک جهانی از آن اثر است.

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد»  اثر بهناز ضرابی‌زاده را خلقی سهل و ممتنع دانست و اظهار داشت: روایتگری زندگی مشترک یک سال و هشت ماهه و کوتاه خانم زهرا پناهی‌روا، با شهید چیت‌سازیان یک شاهکار است و «گلستان یازدهم» توانست سدهای جهانی را بشکند.

پیش از این دو کتاب «مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بایرامی و «سه کاهن» اثر مجید قیصری این جایزه را دریافت کرده‌اند و «گلستان یازدهم» که نسخه فارسی آن را انتشارات سوره مهر منتشر کرده، سومین اثری است که موفق به دریافت این جایزه ادبی می‌شود.

آیین پایانی جشنواره ادبی اوراسیا، شهریورماه ۹۸ در مسکو برگزار شد و ناشر روسی که ترجمه کتاب «گلستان یازدهم» را منتشر کرده بود، به نمایندگی از نویسنده، جایزه را دریافت کرد. انتشارات سوره مهر پس از اخذ نشان اوراسیا از روسیه، این جایزه ارزشمند را روز گذشته طی مراسمی در استان همدان به نویسنده اهدا کرد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: جایزه ادبی اوراسیا انتشارات سوره مهر انتشارات سوره مهر بهناز ضرابی زاده ادبیات پایداری گلستان یازدهم نویسنده کتاب استان همدان جایزه ادبی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی)با ۷۸۲ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۳۴۵ عنوان بزرگسال و ۴۳۷ عنوان کودک هستند. همچنین ۳۱ کتاب صوتی نیز در نمایشگاه توسط این ناشر ارایه می شود.

۱۰۲ عنوان چاپ اول بوده که برای نخستین بار توسط انتشارات به نشر در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد و حدود ۲۰۰ اثر تجدید چاپ شدند.

رمان هایی همچون «به امید دیدار»، «صادقانه»، «مردی که همه چیز می دانست» و «به دنبال ماه»، برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب پیش روی چشم مخاطبان قرار می گیرد در کنار این مجموعه هایی مانند «دعبل و زلفا»، «مرا با خودت ببر»، «اوسنه گوهرشاد»، «آبی ها» و «غریب قریب» نیز توسط این انتشارات عرضه می شوند.

کتاب هایی از جمله «لیلی منم»، «خانوم ماه»، «به وقت اردیبهشت»، «شعر مقاومت خراسان» در زمینه ادبیات پایداری و و کتاب «تروریست های صهیونیست» عرضه می شوند.

کتاب هایی از جمله «شبحی در پشت بام»، «مادرانه» و جان فیروزه جان» در موضوع عفاف و حجاب و خانواده توسط این انتشارات رونمایی می شود. همچنین کتاب هایی از جمله «بیدارم کن»، «راز آن بوی شگفت» «اعترافات غلامان»، «من ضامن»، «ستاره من»، «ماه غریب من»،«موقف»، «آبی ها»، «غریب قریب» همزمان با دهه کرامت و تقارن ولادت امام رضا (ع) با نمایشگاه کتاب توسط این انتشارات عرضه می شود.

در زمینه کودک و نوجوان نیز کتاب هایی از جمله«قصه های حنانه»، «قصه های احکام»؛ مجموعه داستان های «صمیم»، «حکایت های کمال» و مجموعه رمان های دینی نوجوان «پرواز اسب سفید»، «من و آقای همسایه»، «انتقال»، «بازیگر پنجم»، مجموعه «ماجرای دشت مرموز» در کنار ۴۰۰ عنوان دیگر عرضه می شود.

کد خبر 6096328 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود