Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت گفت: این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا ضعیف شده باشد ولی مستندات علمی قوی در این زمینه هنوز وجود ندارد.

دکتر "علی‌اکبر حقدوست" در گفت‌و‌گو با ایسنا، به تشریح علت افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در مناطق گرمسیری کشور از جمله جنوب استان کرمان پرداخت و گفت: آمارها نشان می دهد در برخی از استان‌های کشور که تا گذشته آلودگی آنها به ویروس کرونا کم بوده به تدریج شاهد افزایش اپیدمی در آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح یکی از دلایل افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان های گرمسیری کشور پرداخت و ادا‌مه داد: هوای گرم باعث می‌شود مردم در فضاهای سربسته و زیر کولرهای آبی یا گازی حضور بیشتری پیدا کنند و این ازدحام و کاهش فاصله گذاری فیزیکی سبب افزایش احتمال سرایت ویروس در این نوع محیط ها شده و این موارد دست به دست هم داده تا در مناطق گرمسیر کشور تا حدودی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس باشیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که اکنون با روشن شدن کولرها دیگر فاصله اجتماعی معنی ندارد؟ عنوان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی دیگر سخت‌تر شده است بنابراین انتظار می رود افرادی که دارای علایم سرماخوردگی و همچنین علائم کرونا هستند، خود را از سایر افراد خانواده و جامعه جدا کنند.

این دکترای تخصصی آمار و اپیدمیولوژی در خصوص جهش ویروس کووید ۱۹ اظهار کرد: ویروس‌ها با گذشت زمان به تدریج در آنها جهش‌های مختصری ایجاد می‌شود ولی اینکه این جهش‌ها باعث افزایش یا کاهش شدت بیماری‌زایی آنها شود، هنوز ثابت نشده است.

مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که هم اکنون تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در کشور روند کاهشی پیدا کرده، این کاهش فوتی ها به دلیل افزایش تجربه پزشکان بوده یا ویروس کرونا در ایران ضعیف شده است؟ اظهار کرد: هر دو مورد عنوان شده می تواند در روند کاهشی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹موثر بوده باشد. قطعا روند درمان ما بهتر شده است و مهمتر از آن نیز این است که بخش بهداشتی کشور نیز فعال شده و بیماران را در مراحل ابتدایی ابتلا به این ویروس شناسایی می‌کند که خود در درمان بیماران قبل از درگیری بالا با این ویروس، بسیار موثر است ضمن آنکه این احتمال نیز وجود دارد که ویروس ضعیف شده باشد ولی مستندات علمی قوی در این زمینه هنوز وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس معاون وزیر بهداشت اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت