Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، با بیان اینکه در دو سه هفته گذشته و با مشخص شدن تصمیم نهایی کمیته ملی کرونا برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، جلسات مشترکی با مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار شد و در نهایت شرایط برگزاری امتحانات حضوری بررسی و در قالب دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برخلاف سال‌های گذشته که همه رشته‌ها و گرایش‌ها هر روز و به صورت فشرده امتحانات نهایی را برگزار می‌کردند، اما امسال امتحانات یک روز در میان برگزار می‌شود. به عنوان مثال برخی امتحانات رشته نظری در یک روز و امتحانات رشته‌های دیگر در روز دیگر برگزار خواهد شد. بیشتر بخوانید: نحوه تعیین نمره پایان سال دانش‌آموزان در شرایط کرونایی تجهیز مدارس در برابر ویروس کرونا/ غربالگری دوره‌ای دانش‌آموزان و معلمان   معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده‌ها مبنی بر عدم رعایت قواعد بهداشتی از سوی همه مدارس، اظهار کرد: اگر شرایط بهداشتی در یک حوزه امتحانی رعایت نشد دانش آموزان می‌توانند موارد را به اداره کل ارزیابی عملکرد وزارتخانه و یا منطقه آموزش و پرورش مربوطه گزارش کنند.

حمیدی مثال‌هایی از برخی نکات ضروری مندرج در دستورالعمل بهداشتی برگزاری امتحانات ذکر کرد و گفت: به عنوان مثال فاصله بین صندلی‌ها از همه جهات باید دو متر باشد و همه حوزه‌های امتحانی باید آن را رعایت کنند. این پروتکل فقط مختص امتحانات نهایی نیست و اگر قرار باشد آزمون حضوری دیگری همانند آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار بشود باید آن‌ها را رعایت کرد.

وی افزود: همچنین دانش آموزان بعد از ورود به مدرسه نباید تجمع کنند و باید از همدیگر فاصله بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئول اجرای پروتکل بهداشتی برگزاری امتحانات، مدیر مدرسه و رئیس حوزه امتحانی است گفت: نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌ها نیز به روسای مناطق و همین طور نمایندگان وزارت بهداشت واگذار شده است. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 امتحانات نهایی دانش آموزان پروتکل های بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برگزاری امتحانات دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی