Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره هدایت بی‌نظیر کشور در دنیای تاریک توسط آیت‌الله خامنه‌ای گفت: مقام معظم رهبری کشور را از مهلکه‌های مختلف نجات داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت مقام شامخ امام خمینی (ره) و تبیین ابعاد انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری قبل از ظهر امروز در کتابخانه مرکزی پارک شهر و در آستانه سی‌ویکمین سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به سکانداری انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان؛ رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری؛ عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم؛  عضو مجلس خبرگان رهبری و حسن روزی‌طلب و تعدادی از علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به مسئله ولایت فقیه گفت: مسئله ولایت فقیه جزء ماهوی اسلام است چه ولایت رسول خدا چه ولایت امام علی (ع) و چه ولایت فقها این‌ها اصل تعریف جامعه اسلام است و بدون شناخت ولایت اسلام شناخته نخواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: شبهه‌ای که در خاتمیت مطرح می‌کنند که با رحلت حضرت پیامبر اکرم آیا تشریع و قانون‌گذاری دین منقطع می‌گردد شیعه معتقد است که نه. گرچه باب وحی بسته شد اما باب علم با وجود امام علی (ع) و ائمه هدی باز است و با خاتمیت تشریع و قانون‌گذاری و تبیین دین به اتمام نرسید مسئله ولایت فقها هم یکی از کارکردهایش همین است که ادامه همین خاتمیت است تا ظهور امام زمان (عج) روی مردم مومن باز خواهد ماند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه شیوه انتخاب رهبری در تشیع دموکراتیک‌ترین نوع انتخاب در تاریخ سیاسی بشر بوده است، اظهار کرد: انتخاب حضرت امام نه حزبی بود و نه با وجود نیروهای مسلح و هیچ‌یک از این‌ها وجود نداشت اما بر اثر مرور زمان و کشف مردم از زندگی و علم و آگاهی حضرت امام مورد قبول قاطبه ملت قرار گرفت و این شیوه نه توسط ملکه و نه هیچ حزب گروهی در تاریخ اتفاق نیفتاده است.

حسینیان با اشاره به انتخاب رهبر معظم انقلاب به رهبری جامعه اسلامی گفت: انتخاب مقام معظم رهبری نیز منطقی‌ترین و دموکراتیک‌ترین انتخاب بود؛ زیرا عده‌ای از فقها که با رای مستقیم مردم انتخاب شدند فردی را که دارای شرایط رهبری انقلاب اسلامی بود انتخاب کردند.

وی در ادامه گفت: شیوه انتخاب اگر اینگونه باشد مسائلی مثل ریاست جمهوری ترامپ پیش نمی‌آید. چنین وسایلی به خاطر این است که ‌‌‌‌‌‌‌‌پشتوانه‌ای از خبرگان ندارد. دموکراتیک‌ترین روش انتخاب توسط خبرگان در سال ۶۸ برای انتخاب رهبر انقلاب اسلامی صورت گرفت.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب کشور را در این دنیای تاریک و پرگردنه به خوبی هدایت کرده است، گفت: رهبری با هدایت دقیق انقلاب و نظام آمریکا را به زانو درآورده که کشتی‌های نفتکش ما به سوی ونزوئلا می‌روند و با همه تهدیدات آمریکا جسارت هیچ اقدامی را ندارد. 

حسینیان ضمن بیان اینکه مقام معظم رهبری کشور را از مهلکه‌های مختلف نجات داده است، افزود: زدن پایگاه آمریکایی با موشک در تاریخ بی‌سابقه است. این علامت نفوذ و اراده درست و صحیح رهبری انقلاب اسلامی ایران است. امروز انقلاب با نفوذتر پیش می‌رود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مورد کتاب «سند انتخاب» اظهار کرد: این کتاب بر مبنای اسناد کتبی، صوتی، تصویری و شفاهی کسانی که در جلسه انتخاب مقام معظم رهبری حضور داشتند تنظیم شده است و به شبهات مطرح شده پیرامون آن جلسه پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: تاریخ انقلاب رونمایی کتاب سازمان اسناد انقلاب اسلامی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، شیوه‌نامه «خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی» در راستای اجرای راهکارهای نهم و دهم از مأموریت هفتم قوه قضائیه در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳، به تصویب رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید.

راهکارهای نهم و دهم سند تحول در راستای تحقق مأموریت هفتم قوه قضائیه (حمایت از حقوق مالکیت اشخاص) عبارت است از: ارائه الکترونیکی تمام خدمات ثبتی از طریق «سکوی خدمات دیجیتال ثبتی» و «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» و الزام به استفاده از امضای الکترونیکی برای دریافت خدمات ثبتی و ارائه غیرحضوری تمامی خدمات ثبتی قابل ارائه در دفاتر اسناد رسمی از طریق سکوهای بخش خصوصی و با تائید حضوری (در محل دفترخانه یا به صورت سیار خارج از آن) یا غیرحضوری توسط یکی از سردفتران اسناد رسمی با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط.

متن شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی

در اجرای راهکارهای (۹) و (۱۰) از مأموریت ۷ (مربوط به حمایت از حقوق مالکیت اشخاص) مسند تحول و تعالی قوه قضائیه مصوب ۱۴۰۳/۱/۷ ریاست محترم و مالی قوه قضائیه و توجه به ظرفیت مقرر در فراز (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور و فراز الفاز ماده ۶۸ همان قانون و ماده ۶۵۵ قانون آئین‌نامه دادرسی کیفری و نیز بند ج از ماده ۴ آئین‌نامه توسعه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی به شماره ۲۰۶/۹۳/۷۷۴۰- ۹۲/۶/۱۰ مصوب ۱۳۹۳ شورای‌عالی اداری و توجهاً به عمومات قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲ به منظور سهولت و دسترسی سریع عموم مردم به خدمات غیر حضوری قابل ارائه در دفاتر اسناد رسمی، شیوه‌نامه خدمات غیر حضوری دفاتر اسناد رسمی به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

بخش اول: درخواست غیرحضوری تنظیم اسناد رسمی و سایر خدمات ثبتی

ماده ۱- با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی در (سکوی کاتب) کلیه درخواست‌های تنظیم اسناد رسمی و خدمات ثبتی به دفترخانه از سامانه سکوی مزبور پذیرش خواهد شد.

ماده ۲ - سردفتر مکلف است به محض دریافت درخواست نسبت به بررسی پذیرش یا عدم پذیرش درخواست غیرحضوری تنظیم سند یا سایر خدمات ثبتی اقدام نماید.

تبصره ۱- در صورت عدم پذیرش درخواست سردفتر مکلف است در اجرای ماده ۲۰ قانون دفاتر اسناد رسمی با ذکر علت مراتب را زیر درخواست مربوطه درج نماید. در این صورت متقاضی امکان ویرایش درخواست را خواهد داشت.

تبصره ۲ - در صورت نقص مدارک یا نیاز به اطلاعات و مدارک تکمیلی سردفتر مکلف است اطلاع‌رسانی لازم موارد نقص را به‌صورت جامع زیر درخواست مربوطه به متقاضی اعلام نماید. متقاضی باید از طریق سکوی کاتب نسبت به تکمیل مدارک و رفع نقص اقدام کند.

تبصره ۲ - چنانچه پس از پذیرش درخواست تنظیم سند و انجام سایر خدمات لبنی امکان‌پذیر نباشد سردفتر باید علت را مطابق تبصره ۱ زیر درخواست درج و اعلام کند.

بخش دوم: تنظیم غیر حضوری اسنادرسمی و سایر خدمات ثبتی

ماده ۳ - ثبت کلیه اسناد و خدمات ثبتی قابل ارائه با احراز هویت الکترونیک و استفاده از امضای دیجیتال و بدون مراجعه حضوری، متقاضی در دفتر اسناد رسمی امکان‌پذیر است.

تبصره - استاد و خدمات ثبتی قابل ارائه با اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و درج از طریق سکوی کاتب تعیین می‌شود.

ماده ۴ - سردفتر به محض احراز هویت الکترونیک از طریق سکوی کاتب و امضای دیجیتال توسط متقاضی یا اصحاب سند نسبت به تأیید نهایی اقدام می‌نماید.

تبصره ۱ - توجهاً به اطلاق و عموم واژه «امضا» در عبارت «امضای شخص یا اشخاص» مندرج در تبصره ۱ ماده ۷ قانون جامع حدنگار مصوب ۱۳۹۳ به امضای فیزیکی و نیز دیجیتال تأیید نسخه پیش‌نویس باید توسط اصحاب سند از طریق سکوی الکترونیک خدمات ثبتی کاتب انجام و ملاک عمل برای اخذ شناسه یکتا توسط سردفتر است.

تبصره ۲- اطلاعات مربوط به تأیید الکترونیک متقاضی اصحاب سند در نسخ پشتیبان و نهایی سند درج می‌شود.

ماده ۵- پرداخت کلیه هزینه‌های متعلقه توسط متقاضی، از طریق سکوی الکترونیک خدمات ثبتی (کاتب) به صورت الکترونیک انجام می‌پذیرد.

ماده ۶ - متقاضی ارائه خدمات غیر حضوری بعد از پذیرش درخواست نیز در هر مقطعی می‌تواند ادامه فرآیند را به صورت حضوری در همان دفترخانه پیگیری و انجام دهد در این صورت هزینه‌های وصولی بابت ارائه خدمات غیر حضوری مسترد نخواهد شد.

ماده ۷ - فرآیند اطلاع‌رسانی خدمات موضوع این شیوه‌نامه از طریق سکوی کاتب انجام می‌پذیرد.

ماده ۸ - نظارت بر اجرای صحیح این شیوه‌نامه بر عهده معاونت امور اسناد معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و کانون سردفتران و دفتریاران است.

کد خبر 6097597 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود