Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه جلسه ستاد تنطیم بازار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه دو هفته قبل ستاد اقتصادی دولت طرحی از سوی وزارت اقتصاد برای جلوگیری از سوداگری در بازار خودرو اعلام شد تا فردی که خرید و فروش خودرو انجام می‌دهد مشمول نوع جدیدی از مالیات شود که این موضوع در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: یک کیلو شکر ۶ هزار و ۳۰۰ تومان؛ ساز و کار جدید سازمان حمایت برای کنترل قیمت اقلام مصرفی

او با اشاره به لغو قانون محرومیت از ثبت نام گفت: به خودروساز‌ها ابلاغ شد تا محدودیت‌ها را اصلاح کنند؛ مردم می‌توانند در طرح‌های دیگر هم مشارکت کنند. برنامه ما تحویل در موعدهای مختلف است که اطلاع رسانی خواهد شد، اما کم‌ترین مقدار این طرح‌ها ۲۵ هزار دستگاه خودرو خواهد بود. سایت ثبت نام خودرو تا روز چهارشنبه باز خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول پیش فروش یک ساله خودرو با ۷۵ هزار دستگاه هم به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

نیارکی بیان کرد: شرط الزام داشتن چک از روز جمعه حذف شد؛ و یک میلیون از وجه باقی می‌ماند که بعد از تمام شدن رهن و هنگام دریافت سند پرداخت می‌شود. قانون پلاک جاری در دو طرح فروش فوق‌العاده و فروش تا یک سال وجود خواهد داشت و لغو نخواهد شد. با توجه به اهمیت عدالت در توزیع اولویت با افرادی است که خودرو ندارند.

معاون صنایع وزارت صمت درباره ویراش اطلاعات بیان کرد: موضوع ویرایش را باید خودروساز‌ها پاسخگو باشند، اما موضوع پایه بر این مبنا است که با توجه به حجم مراجعه باید ثبت نام افراد قطعی باشد و جابه‌جایی اتفاق نیفتد. یکی از شروط این است که کسانی که اطلاعات غلط وارد کرده‌اند یعنی پلاک فعال داشته‌اند و این موضوع را اظهار نکرده‌اند؛ دیگر اظهاری کرده باشند یا گواهی‌نامه معتبر نداشته باشند شناسایی می‌شوند و تا ۳ سال از ثبت نام خودرو محروم خواهند شد.

پایه طرح پیش فروش خودرو عدالت در توزیع است

او با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور بیان کرد: نفراتی که مشمول طرح نیستند ثبت نام نکنند تا مشمول این جریمه نشوند. پایه این طرح عدالت در توزیع است.

این مقام مسئول در پایان گفت: ساخت خودرو یورو ۵ برای بسیاری از خودرو‌ها تایید شده و خودرو‌هایی هم که به بهانه پلاک نشدن در پارکینگ‌ها دپو شده‌اند باید مورد ارزیابی قرار بگیرند. موتور‌های گازسوز هنوز مشکلاتی دارند که مذاکرات آن‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت نام خودرو قیمت خودرو پیش فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی

آفتاب‌‌نیوز :

آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌توانند جهت انتخاب خودرو‌ها به شرح جدول زیر از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و ... قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودرو‌های ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • بیماران و کهنسالان چشم انتظار بهار و آغوزفروشان دوره‌گرد
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • جزئیات دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز