Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@16:13:58 GMT

چراغ بورس سبز ماند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۶۶۶

چراغ بورس سبز ماند

به گزارش افکارنیوز،

معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۷ هزار و ۲۷۹ واحد صعود رقم ۹۸۷ هزار و ۶۹۱ واحد را ثبت کرد.

اخبار اقتصادی- شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۶۴۳ واحد افزایش یافت و در رقم ۳۲۰ هزار و ۹۳۰ واحد ایستاد.

معامله‌گران بازار سرمایه یک میلیون معامله انجام دادند که ۷۱ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال ارزش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار امروز صنایع پتروشیمی  خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بانک‌های ملت و تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری خوارزمی نمادهای پر ببینده بورس بودند.

فرابورس ۱۲۷ واحد رشد کرد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۲۷ واحد صعود به رقم ۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۵۳۶ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۸۸ میلیارد ریال انجام دادند.

سنگ آهن گهرزمین، پلمیر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی مارون و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و مدیریت انرژی امید تاب پور و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس از سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک دی، دارو سازی تولید دارو، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سیمان لار سبزوار، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید و ریل پرداز سیر تشکیل شده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازار سرمایه فرابورس سهام بورس بازار سرمایه بازار بورس فرابورس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است