Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:01:57 GMT

بافت تاریخی گرگان برای جذب گردشگران احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۰۳۴

بافت تاریخی گرگان برای جذب گردشگران احیا می‌شود

شهردار گرگان از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردریالی در بافت تاریخی این شهر خبر داد و گفت: احیای گذر دوم بافت تاریخی گرگان شامل ۱۵ متری پاسرو تا مصلی در حال انجام است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به ظرفیت‌های بافت تاریخی این شهر برای جذب گردشگر اظهارداشت: یکی از راهبردهای شهرداری گرگان در سال جهش تولید، ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر در شهر گرگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بافت تاریخی از قدیمی‌ترین بافت‌های ثبت شده در کشور است که در دو سال اخیر اقدامات زیادی برای احیای آن انجام شده است.

رنج مردم قم از محدودیت‌های ایجادشده در بافت تاریخی/ وقتی توسعه شهری قفل می‌شودخسارت 15 میلیارد ریالی زلزله به بافت تاریخی دهدشت/ بلاد شاپور مرمت اضطراری می‌شودخسارت شدید زلزله 5.2 ریشتری به بافت تاریخی دهدشت+ تصاویر

شهردار گرگان یادآور شد: سال گذشته 80 میلیارد ریال بودجه شهرداری گرگان در این بافت هزینه شد. گذر اول بافت تاریخی گرگان در محله سرچشمه تا نعلبندان کف‌سازی و جداره‌سازی شده است.

وی بیان داشت: امسال هم گذر دوم شامل 15 متری پاسرو تا مصلی گرگان جداره‌سازی و کف‌سازی می‌شود. نورپردازی این گذر نیز در دستور کار قرار دارد.

دادبود با بیان اینکه باید بسته‌ای از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به مسافران و گردشگران ارائه شود، اظهارداشت: براساس اعلام دستگاه‌های مسئول سالانه 17 میلیون مسافر و گردشگر از گرگان عبور می کنند و تقریبا همه آنان فقط ناهارخوران را می‌شناسند. در حالیکه ظرفیت‌های این شهر از جمله بافت تاریخی گرگان می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

وی ایجاد مبلمان مناسب با بافت تاریخی، نورپردازی، تملک ساختمان‌های تاریخی و مرمت آنها را از دیگر اقدامات در بافت تاریخی عنوان کرد.

شهردار گرگان نگهداری اقدامات انجام شده در بافت تاریخی را موضوعی مهم و ضروری دانست و گفت: مطالعات تبدیل خیابان امام خمینی (ره) به پیاده راه از سوی مشاور به اتمام رسیده و به شورای ترافیک فرستاده شده که در صورت تصویب مقدمات اجرای آن را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/582

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بافت تاریخی گرگان بافت تاریخی جذب گردشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کرمان امروز با تیتر "بافت تاریخی کرمان؛ خالی از طر ح‌های خلاقانه! " در گزارشی بر لزوم استفاده از طرح‌های کارشناسانه و آینده نگرانه برای بازسازی بافت تاریخی کرمان تأکیده کرده است.

روزنامه کاغذ وطن نیز با تیتر "دوئل فرصت‌های شغلی در برابر بیگانگان"به بیان سخنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پرداخته و از زبان وی اعلام کرده به ازای هر فرد بیکار در استان، سه فرصت شغلی وجود دارد که توسط اتباع بیگانه پر شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان