Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام آموزش و پرورش، دانش‌آموزان در امتحانات خرداد ماه برای پایه نهم و دوازدهم می‌توانند حوزه امتحانی خود را تغییر دهند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهمان شدن دانش‌آموزان در امتحانات پایه دوازدهم بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در این‌باره آمده است:‌ با توجه به شرایط ناشی از ویروس کرونا در کشور، مهمان شدن دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری در امتحانات پایانی نوبت دوم با رعایت مفاد تبصره‌های یک و دو ماده 55 آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و دانش‌آموزان پایه نهم با رعایت مفاد ماده 17 آیین نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه در ارزشیابی نوبت دوم سال تحصیلی جاری "خرداد 99" بلامانع است.

در همین رابطه حسین ریاحی‌نژاد مدیر کمیسیون مقررات شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: آئین‌نامه آموزشی این اجازه را می‌داد که دانش‌آموزان در امتحانات شهریور و دی ماه بتوانند در مدرسه‌ای نزدیک به محل سکونت خود امتحان دهند اما این اجازه برای امتحانات خرداد وجود نداشت؛ به دلیل شرایط کرونایی کشور سعی کردیم موضوع را منعطف کنیم و این اجازه صادر شد تا دانش‌آموزان در امتحانات خرداد ماه هم بتوانند در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت امتحان بدهند.

وی افزود: این امکان برای دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم فراهم است اما مدرسه مبدأ حتماً باید گواهی و فرمی که حاوی مشخصات دانش‌آموز است به مدرسه مقصد ارسال کند.

ریاحی‌نژاد با اشاره به اینکه هم دانش‌آموز می‌تواند تقاضای تغییر حوزه امتحانی را  داشته باشد و هم آموزش و پرورش می‌تواند پس از بررسی این کار را انجام دهد، گفت: امکان تغییر حوزه امتحانی در مدارس شبانه‌روزی نیز فراهم است تا دانش‌آموزان بتوانند در حوزه‌های امتحانی نزدیک به محل سکونت خود مهمان شوند تا دیگر نیازی به اسکان آنها نباشد.

پروتکل‌های بهداشتی امتحانات حضوری دانش‌آموزان چگونه عملیاتی می‌شود؟!جزییات امتحانات حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان تشریح شد

به گزارش تسنیم، امتحانات دانش‌‌آموزان پایه نهم که به شیوه مدرسه‌ای برگزار می‌شود،‌آغاز شده است و امتحانات نهایی از روز شنبه 17 خرداد آغاز می‌شود.

سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دو بخش تنظیم می‌شود:

1. از 80 درصد محتوای کتاب‌های درسی که تا پایان بهمن ماه به صورت حضوری تدریس شده است 16 نمره سوال طراحی می‌شود که دانش‌آموزان ملزم هستند به تمام سؤالات پاسخ دهند.

2.برای 4 نمره باقیمانده دو نوع سوال هم سطح طراحی می‌شود. نوع اول از 20 درصدی که به صورت غیرحضوری از طریق شبکه‌های تلویزیونی،  ابتکارات دبیران و شبکه شاد تدریس شده و نوع دوم از محتوای 80 درصد قبلی که تدریس حضوری شده است، در این بخش دانش‌آموزان اختیار دارند که برای کسب 4 نمره سوالاتی را که آمادگی بیشتری  دارند انتخاب کرده و پاسخ دهند.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی آموزش و پرورش دانش‌آموزان امتحانات نهایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی آموزش و پرورش دانش آموزان امتحانات نهایی شورای عالی آموزش و پرورش دانش آموزان امتحانات نهایی شورای عالی آموزش و پرورش دانش آموزان در امتحانات آموزان پایه پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار داشت: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یکباره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم. این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تاثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

زارعی یادآور شد: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است