Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:08:28 GMT

کتاب «عناصر نادر خاکی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۳۳۰

کتاب «عناصر نادر خاکی» منتشر شد

ایسنا/البرز کتاب «عناصر نادر خاکی» از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز وارد بازار نشر شد.

کتاب «عناصر نادر خاکی» با تألیف دکتر بهزاد سعیدی رضوی هیأت علمی پژوهشگاه استاندارد، دکتر مصطفی ناظری محقق و مدرس دانشگاه و دکتر مهندس سید محمد صادقیه محقق و کارشناس ارشد معدن از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در پیشگفتار کتاب«عناصر نادر خاکی» آمده است؛ « عناصر نادر خاکی به دلیل خواص منحصر به فرد فیزیکی و شیمیایی آنها، یکی از با ارزش ترین مواد فلزی مورد استفاده در صنایع گوناگون نظیر مصارف اپتیکی، الکترونیکی، باتری سازی، تلفن همراه، کاتالیستی، مغناطیس، روشنایی، پتروشیمی و متالوژی محسوب می‌شوند. این کتاب با هدف معرفی عناصر نادر خاکی و آشنایی با کاربرد آنها در صنایع گوناگون به همراه معرفی راهکارهای اکتشافی و روشهای بازیابی موثر جهت شناسایی انواع ذخایر دارای این عناصر و استحصال آنها تهیه شده است.»

این کتاب در پنج فصل به موضوعاتی پیرامون «شناسایی عناصر نادر خاکی»، «کانی شناسی و پراکندگی عناصر نادر خاکی»، «زمین شناسی، ژئوشیمی و اکتشافات عناصر نادر خاکی»، «روشهای بازیابی عناصر نادر خاکی» و«مطالعه ی موردی عناصر نادر خاکی-گل قرمز» می‌پردازد.

کتاب «عناصر نارد خاکی» در 182 صفحه و با قیمت 28 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شماره تلفن 34505151-026 و 77503824-021 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی عناصر نادر خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» اثر باقر شریف القرشی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

این اثر ذکر گوشه هایی از فضایل و مناقب اخلاقی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان است.

نگارنده در این کتاب در چهارده بخش جداگانه هر یک از معصومین علیهم السلام را محور بحث قرار داده و درباره آن بزرگواران به ویژگی‌های بارز اخلاق و رفتاری اهتمام ورزیده و تلاش نموده تا خوانندگان را با این زاویه از شخصیت آنان آشنا سازد.

استفاده از کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، رفتار ایشان در برابر دوستان و مواضعشان در مقابل مخالفان و توصیف‌های دیگران درباره آنان از جمله منابعی بوده که مصنف از لابه لای آن‌ها، به دنبال تحقق هدف خود بوده است.

همچنین صبر، ورع، زهد، ارشاد، کرامت ورزیدن، مخالفت با جهل و بخل، و نیکی به دوست و دشمن از برجسته ترین شاخصه های مشترک اخلاق در میان این نورهای پاک معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند