Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@18:50:49 GMT

امام خمینی(ره) مصالح اسلام را بر همه چیز ارجح می‌دانست

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۵۵۱

امام خمینی(ره) مصالح اسلام را بر همه چیز ارجح می‌دانست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: «امام راحل مصلحت اسلام را بر همه چیز ارجح می‌دانست و حاضر بود تمام مصالح شخصی خود را فدای دین کند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، حسین اسماعیلی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران شخصیت امام خمینی(ره) را جامع و کامل دانست و اظهار کرد: «امام راحل شخصیتی استثنایی پس از معصومین(ع) بود و با مدیریت منحصربه‌فرد خود با وجود سنگ‌هایی که در مسیر رهبری بود، انقلاب را به ثمر رساند و هدایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان، مصلحت اسلام را بر همه چیز ارجح می‌دانست و حاضر بود تمام مصالح شخصی خود را فدای دین کند.»

وی به ایستادگی امام در مقابل ظلم و زورگویی اشاره کرد و افزود: «او از چاپلوسی و تملق نفرت داشت و عزیزترین و نزدیک‌ترین افراد را از این کار برحذر می‌داشت و در صورت انجام این کار تذکر شدید می‌داد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران عنوان کرد: «امام(ره) از زخارف دنیا و تعلقات آن به دور بود و در نظم و ترتیب آنچنان عمل می‌کرد که کارهای او را نزدیکانش با ساعت تطابق می‌دادند.»

اسماعیلی عنوان کرد: «در مباحت اخلاقی و تکریم همسر و فرزندان بسیار با عاطفه و با تأسی از سجایای معصومین(ع) رفتار می‌کرد؛ بنابراین بر ماست که در ایام ارتحال ایشان با الگو قراردادن این شخصیت استثنایی قرن، برنامه‌های این ایام را تنظیم کنیم تا مخاطبان اعم از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان بهره کافی از سجایای این اسطوره ببرند.»

وی اضافه کرد: «برگزاری مسابقه فصل نخست کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره)، مسابقه خوشنویسی و نقاشی با عنوان امام مهربانی‌ها برای فرزندان کارکنان و اعضای هیئت علمی، نمایشگاه و سخنرانی‌های معرفتی در گروه‌های مجازی دانشگاهی ازجمله برنامه‌هایی است که در این ایام انجام می‌شود.»

به گزارش آنا، جلسه شورای فرهنگی به‌منظور برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم ویژه رحلت حضرت امام(ره) با حضور اعضای شورای فرهنگی در دفتر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برگزار شد.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام راحل حسین اسماعیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران مصالح اسلام ایام ارتحال دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • مطهری امام
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد