Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگران اقتصادی می گویند که اقتصاد اسلامی می تواند نقش مهمی را در هدایت تلاطم اقتصادی که در نتیجه بحران کرونا به وجود آورده است ،ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خلیج تایمز»،تحلیلگران اقتصادی می گویند که اقتصاد اسلامی می تواند نقش مهمی را در هدایت تلاطم اقتصادی که در نتیجه بحران کرونا به وجود آورده است ،ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته این تحلیلگران،اقتصاد اسلامی در سطوح فردی و شرکتی می تواند با استفاده از ابزارهای اجتماعی خود این تلاطم ها را کاهش دهد.

 

اعتقاد بر این است که چهار ابزار اقتصاد اسلامی به نام های «قرض الحسنه»،«صکوک اجتماعی»،«وقف» و «زکات» می توانند به شرکت ها،بانک ها و کشورهای اسلامی کمک کنند که شرایط سختی کنونی را به خوبی از سر بگذرانند.

 

«محمد داماک»،تحلیلگر اقتصادی در کمپانی خدمات اقتصادی «S&P GlobalRatings» در این باره گفت: ابزارهای اجتماعی می توانند به طور مستقیم در صنعت اقتصاد اسلامی برای حمایت از خانواده های کم درآمد به کار برده شوند.

 

وی افزود: این ابزار با فراهم کردن دستیابی به خدمات بنیادین مانند تحصیل و مراقبت های بهداشتی امکان حمایت از نیازمندان در مواقع بحرانی مانند بحران اخیر کرونا را فراهم می کند.

 

در سه ماه گذشته بحران کرونا تاثیر بسیار زیادی بر روی اقتصاد جهانی گذاشته و موجب افت آن شده است.

 

افت اقتصادی مشکلاتی مانند افزایش نرخ بیکاری را به وجود آوده است که به تبع آن درآمد خانواده ها کاهش پیدا کرده است و شرکت ها نیز اقداماتی را برای کاهش هزینه های خود در بحبوحه کاهش درآمدها انجام داده اند.

 

«سلطان بن سعید المنصوری»،وزیر اقتصاد و رئیس مرکز اقتصاد اسلامی دوبی در این باره گفت: این روزها نیاز فوری به اقتصاد اسلامی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای سراسر جهان احساس می شود.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشورهای اسلامی اقتصاد اسلامی کرونا اقتصاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی