Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از آغاز ثبت نام مقطع کاردانی واحدهای ۱۴ گانه این دانشگاه در سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ خبر داد و گفت: ثبت‌نام از یکشنبه ۱۱ خرداد آغاز شده و تا هجدهم خرداد ادامه دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس بازوی مهارتی نظام آموزش عالی کشور با بیش از نیم قرن سابقه محسوب می‌شود، جمعیت دانشجویی این دانشگاه در سطح کشور را ٢٠٠ هزار نفر اعلام کرد که ۱۴ هزار نفر از این دانشجویان در ۱۴ مرکز آموزشی استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعی ادامه داد: این دانشگاه دانش آموختگان خود را برای سیستم دولتی ترتیب نمی‎کند، بلکه برای بازار صنایع و صنوف آماده می‎کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه اگرچه رویکرد کیفی اولویت اول این دانشگاه است اما رو به توسعه به لحاظ کمی هستیم، عنوان کرد: برای توسعه همه جانبه نیازمند پنجه‎های کارآمد، مهارت آموخته حرفه‌ای و مهندسین آچار به دست در قالب توسعه اقتصادی هستیم.

جامعی همچنین با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند مشکلات صنایع را در حوزه فناوری با انجام پژوهش‌های فناوری به خوبی حل کنند، عنوان کرد: ما نیازمند نسل آچار به دست و کارآفرین هستیم.

او به وجود ۸۴ رشته کاردانی فعال در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۶ رشته کارشناسی طی سال‌های اخیر داشتیم اما به دلیل عدم پذیرش دانشجو، ۱۲ رشته آن غیر فعال شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین با اشاره به وجود ۵۱ رشته کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه، از پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی پیوسته طراحی لباس برای اولین بار در دانشکده دختران شیراز خبر داد و گفت: از مهرماه تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجو در این رشته پذیرش خواهد شد.

جامعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر دانش آموختگان خوبی داشته باشیم، می‌توانیم با صدور آنها در کنار فناوری ارز اوری داشته باشیم، افزود: در سال گذشته ۱۴۵ نفر دانش آموختگان دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس همچنین گفت: این دانشگاه در مدیریت بیماری کرونا نیز رسالت اجتماعی خود را با دوخت ماسک، گان و تجهیزات ضدعفونی و میکروب زدایی انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای تولید ماسک جهش تولید راه اندازی رشته جدید دانشگاه فنی و حرفه ای فارس رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای دانش آموختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی، امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت‌_ با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: این نمایشگاه بین‌المللی از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت برپاست و فارس تنها استانی در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حمایت از توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، ادامه داد: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند پنج دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، اضافه کرد: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به‌سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

کد خبر 748428

دیگر خبرها

  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای