Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی حسن جعفری در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی افزود: بر این اساس بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و عروقی ۳۱ درصد ، بیماری دیابت ۲۱ درصد، سایر بیماری‌ها ۱۵ درصد، بیماری ریوی ۶ درصد، بیماری کبدی پنج درصد، بیماری کلیوی پنج درصد، بدخیمی سه درصد و بیماری‌های مزمن عصبی ۶ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در تمام شهرستان‌ها فعال بوده است ادامه داد: در حوزه امنیتی هم اقداماتی از جمله برگزاری هفت جلسه شورای تامین ویژه کرونا، رصد نارضایتی‌ها و چالش‌های امنیتی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات روزانه و اخذ تصمیم مربوطه، رصد نمودن مستمر مسائل مرتبط با مرز، برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از اقدامات و اجتماعات آشوبگرانه و اجرای طرح فاصله‌گذاری در سطح استان با ایجاد ۱۳۲ نقطه کنترلی انجام شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت خروج اتباع خارجی از کشور، ثبت رکورد خروج اتباع افغانستانی ظرف یک هفته از مرز دوغارون و پیگیری امور مربوط به درمان اتباع خارجی و خانواده‌های آسیب دیده آن‌ها از دیگر اقدامات بوده و در حوزه سیاسی هم رایزنی دیپلماتیک برای برگرداندن اتباع عربستانی، پاکستانی، بحرینی، یمنی و افغانستانی واقع در حوزه استان و مدیریت اتباع خارجی زندانی در استان انجام شده است.

وی از فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی اقلام بهداشتی، افزایش تولید متوسط روزانه اقلام بهداشتی، تحویل ۵۵ دستگاه ونتیلاتور توسط خیرین به دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ریزی جهت حمایت از اقشار آسیب دیده، توزیع ۷۰۰ هزار بسته معیشتی و تامین مالی جهت تهیه اقلام پزشکی بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها به عنوان دیگر اقدامات اقتصادی نام برد.

جعفری افزود: تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ۱۶۰ میلیارد ریال کمک مالی و تجهیزات توسط خیرین، توزیع و تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله اقدامات بودجه‌ای بوده که در خصوص مقابله با کرونا صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه اقدامات اجتماعی نیز می‌توان به اجرای طرح‌های ایجاد محدودیت و فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی در سطح استان، ایجاد هماهنگی و همراهی بین علما و بزرگان استان برای اجرای محدودیت تردد به حرم مطهر رضوی و بقاع متبرکه و ورودی و خروجی‌های استانی با کمترین هزینه اجتماعی، فعال‌سازی ظرفیت‌های اجتماعی جهت ارائه خدمات، تولید اقلام بهداشتی و رصد مستمر فضای اجتماعی استان در حوزه‌های مختلف در ارتباط با نارضایتی اجتماعی و برنامه‌ریزی مناسب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی ناشی از کرونا اشاره کرد.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه درمانی استان گفت: فعال‌سازی کل ظرفیت درمانی استان، آماده‌سازی سه هزار تخت بیمارستانی، ۳۰۰ تخت آی.سی.یو و ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی، اجرای طرح غربالگری در سطح استان و تهیه و ابلاغ بیش از ۱۳۰ پروتکل و نظارت بر اجرای آن‌ها از اقدامات انجام شده در حوزه درمانی استان محسوب می‌شود.
وی افزود: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ، کاهش ۹۵ درصدی مسافران هوایی، کاهش ۹۸ درصدی مسافران ریلی و کاهش ۸۷ درصدی مسافران جاده‌ای نسبت به سال گذشته، توقف فعالیت حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله اتوبوس و قطار شهری و تولید بالغ بر ۸۰ هزار دقیقه برنامه در صدا و سیمای مرکز استان صورت گرفته است.
جعفری ادامه داد: تشکیل ستاد مردمی، فعال‌سازی شبکه مردمی در کلیه شهرستان‌ها به منظور ایجاد انسجام در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی، فعال‌سازی و هماهنگ نمودن تشکل‎های مردمی از جمله بیش از ۵۰۰ تشکل در سراسر استان، بیش از سه هزار مسجد و ۵۰ گروه جهادی و تبلیغی، چهار هزار پایگاه بسیج محلات، هزار و ۸۰۰ کانون فرهنگی مساجد، مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد و کانون‌های وابسته به آستان قدس رضوی که خدماتی به ارزش بیش از ۸۸۱ میلیارد ریال  ارائه کرده‌اند، از دیگر اقدامات بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری خراسان رضوی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری خراسان رضوی ویروس کرونا استانداری خراسان رضوی میلیارد ریال خراسان رضوی فعال سازی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.   محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال