Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران چراغپور روز دوشنبه در نشست مدیریت بحران این استان افزود:هم‌اینک ۹ درصد مساحت استان با خشکسالی بسیار شدید، ۱۷ درصد خشکسالی شدید، ۱۹ درصد خشکسالی متوسط و ۲۱ درصد مساحت استان با خشکسالی خفیف مواجه است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد مساحت استان نیز در محدوده نرمال، سه درصد در محدوده ترسالی ضعیف و نیم درصد در محدوده ترسالی متوسط قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغپور تصریح کرد: اردل، کیار، لردگان، سامان، بن، بروجن و کوهرنگ بیشترین درگیری را با خشکسالی در یک دوره ۱۲ ساله اخیر داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از کاهش ۴۵ درصدی بارش‌های کوهرنگ از مهمترین قطب‌های بارشی کشور خبر داد و گفت: بارش‌های سال آبی جاری این شهرستان یک‌هزار و ۱۷۵ میلیمتر است که در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۱۴۳ میلیمتر بوده، نشان‌دهنده کاهش ۴۵ درصدی است.
چراغپور،تابستان امسال را با دمای نرمال پیش‌بینی کرد و گفت: امسال تابستان گرم‌تری نسبت به سال‌های گذشته در پیش نخواهیم داشت، با این وجود پیش‌بینی می‌شود میانگین دمای استان در شهریور ماه یک درجه بیشتر از سالهای گذشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، احتمال تاخیر در بارش‌های پاییزه استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری ستاد خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری سازمان هواشناسی چهارمحال وبختیاری سازمان هواشناسی درصد مساحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: بارش باران محور‌های شهرکرد به کوهرنگ، شهرکرد به فارسان و بروجن به شهرکرد را لغزنده کرد.

بیشتر بخوانید

محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری لغزنده است

وی افزود: رانندگانی که قصد تردد از این محور‌ها را دارند احتیاط لازم را داشته باشند.

نوربخش از رانندگان خواست: با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری