Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:42:48 GMT

تولید نفت امارات به ۲.۴میلیون بشکه رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۳۸۷

تولید نفت امارات به ۲.۴میلیون بشکه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلتس، یک منبع اوپکی روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) اعلام کرد که امارات، سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک، در ماه مه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و مطابق با سهمیه ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار بشکه‌ای این کشور، نفت تولید کرده است. امارات متحده عربی در ماه آوریل با افزایشی بی‌سابقه، روزانه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه)، با اعلام پیوستن به عربستان و کویت در تعمیق کاهش تولید، عنوان کرد امارات متحده عربی در ماه ژوئن تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیش از تعهدات در توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» کاهش خواهد داد.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) متعهد شدند تولید روزانه‌شان را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک پیش‌تر در نامه‌ای به اعضای اوپک خواستار برگزاری پیش از موعد نشست اوپک و غیراوپک در چهارم ژوئن (۱۵ خردادماه) شده است، پیش از این قرار بود این نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک پلاس در نهم و دهم ماه ژوئن برگزار شود.

وی در این نامه اعلام کرده بود که با برخی وزرا درباره برگزاری زودهنگام این نشست صحبت کرده است تا بتواند سبب تسهیل در تعیین محموله‌های فروش تولیدکنندگان شود.

تعیین محموله فروش به‌طور معمول در دهم هر ماه میلادی انجام می‌شود.

کد خبر 4939469 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت امارات متحده عربی اوپک پلاس اوپک ویروس کرونا سهام عدالت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار آزادسازی سهام عدالت بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بورس تولید نفت حسین مدرس خیابانی قیمت خودرو پیش فروش خودرو بازار خودرو هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز دوشنبه و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مینی پالایشگاه شهر دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز کلنگ زنی شد

ظرفیت تولید روزانه این پالایشگاه معادل یکهزار و ۴٠٠ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین است.

مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹٠ لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

این پالایشگاه ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

کد خبر 6092432

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز