Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@19:51:05 GMT

تاثیر اعتراضات در آمریکا بر بازارهای مالی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۹۲۱

تاثیر اعتراضات در آمریکا بر بازارهای مالی

کارشناسان معتقدند شکل‌گیری اعتراضات جدی در آمریکا طی روزهای گذشته باعث شده که بازار حس کند شانس پیروزی بایدن در انتخابات پیش روی آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در 14 ایالت و همچنین پایتخت آمریکا نیروهای گارد ملی وارد صحنه شده تا به 5 روز اعتراضات نسبت به قتل یک شهروند سیاهپوست در این کشور به دست پلیس پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دائیجو آئوکی، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری مؤسسه یوبی‌اس ژاپن،‌بر این باور است که میزان اعتماد عمومی به ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اعتراضاتی که شاهد بودیم کاهش یافته است و بازارها در حال حس کردن این مسئله هستند که شانس برنده شدن «جوبایدن» در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا رو به افزایش گذاشته است. البته در حال حاضرابهامات زیادی حول این قضیه که قرار است بایدن به عنوان معاون خود انتخاب کند، وجود دارد.

آئوکی معتقد است حتی اگر بایدن برنده شود اختلافات چین و آمریکا بر سر موضوعاتی نظر فناوری همچنان پابرجا خواهد بود.

وی می‌گوید: تصور اینکه بورس آمریکا بیش از میزان کنونی رشد کند روز به روز سخت‌تر می‌شود اما در عین حال انتظار نمی‌رود که شاهد سقوط سنگین بورس آمریکا باشیم. بنابراین S&Pحول محدوده کنونی نوسان خواهد داشت.

آماسو تاکاشیما، کارشناس موسسه سیتی گروپ در ژاپن می‌گوید در میان مدت نگاه‌ها به سمت رشد ارزش دلار است اما با توجه به آن که میزان سوددهی اوراق قرضه دولتی آمریکا کاهش یافته در بلندمدت فشارهای کاهشی روی ارزش دلار وجود دارد.

وی معتقد است البته شاهد افزایش بی‌ثباتی در فضای اجتماعی آمریکا هستیم نخست آنکه این کشور به شدت درگیر شیوع ویروس کروناست، و حالا هم شاهد روزها اعتراضات گسترده در این کشور هستیم. تمام این عوامل تاثیر منفی بر ارزش دلار خواهند داشت.

در چنین شرایطی ممکن است ارزهایی نظیر ین ژاپن و فرانک سوئیس نقش پناهگاه را برای سرمایه‌داران ایفا کنند و ارزش آنها افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا بازارهای مالی قتل ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • یدیعوت آحارانوت: موج ضد اسرائیلی به خاور دور رسیده است
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور