Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «وحید خرمی» گفت این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۵۳ میلیون متر مکعب بوده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان  همچنین از پایان یافتن سر ریز سد مخزنی سفید رود خبر داد و گفت : مقایسه سر ریز امسال سدسفیدرود نسبت به سال قبل بیانگر کاهش ۳۲ درصدی این میزان است و امروز پس از ۶۳ روز پایان سر ریز سفید رود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین  ورودی سد سفید رود اکنون ۱۵۵ متر مکعب بر ثانیه است که پارسال این میزان ۱۹۵ متر مکعب برثانیه بوده‌است.

 خرمی اضافه کرد: همچنین  خروجی سد برای امروز ۲۱۷ متر مکعب بر ثانیه است که این میزان خروجی در سال گذشته ۲۲۴ متر مکعب بر ثانیه بوده‌است.

جولان بیل‌های مکانیکی در رودخانه‌های گیلان

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای گیلان نسبت به  رهاسازی آب سد سفید رود در کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری استان هشدار داد و خواست تا  مردم از ورود به اماکن ممنوعه از جمله بستر رودخانه‌ها، کانال‌ها و دیگر تأسیسات آبی استان برای شنا کردن به شدت پرهیز کنند زیرا این مکان‌ها و شدت آب جاری بسیار خطرناک است.

خرمی بیان کرد: رودخانه سفیدرود، کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری با حداکثر ظرفیت در حال انتقال آب به مزارع شالیکاری هستند و مردم به‌ویژه حاشیه نشینان رودخانه‌های گیلان و همچنین کانال‌ها و نیز گردشگران باید دقت کنند که از ورود و شنا کردن در بستر رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و دیگر تاسیسات آبی استان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: قطع آب کانال ها امکان پذیر نیست؛ زیرا مشکلات فراوانی را برای کشاورزان استان و شرکت آب منطقه ای گیلان به‌دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بیان کرد: در صورت بی احتیاطی و بروز هر گونه حادثه ناگوار اعم از مالی و جانی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد و  مسئولیت آن متوجه شخص یا اشخاص اقدام کننده خواهد بود.

کد خبر 517178 برچسب‌ها استان گیلان شالی‌کاری کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان شالی کاری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

یاسر اکبریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آنها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استاندارد‌های بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود، اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهر‌ها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهر‌ها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد