Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:32:55 GMT

اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان قم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۱۱۳

اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم افزود: دست‌فروش‌هایی که در مناطق مختلف شهر هستند با سامان‌دهی که صورت گرفت، ازاین‌پس فقط می‌توانند در مناطق پردیسان، بوستان جوان، خیابان ظهور و خیابان انسجام اقدام به فروش اجناس و کالا‌های خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهشتی بیان کرد: مناطقی که برای این طرح انتخاب‌شده با بافت مسکونی فاصله مناسب را دارند.

معاون استاندار قم بابیان اینکه برای همه دست‌فروشان قم توسط شهرداری بانک اطلاعاتی خوبی تهیه و ۵۰۰ دست‌فروش شناسایی‌شده‌اند، گفت: این افراد در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل‌های تعیین‌شده مجاز به فعالیت می‌باشند.

بهشتی گفت: مقررشده نمایندگان این دست‌فروشان به دفتر امور شهری استانداری و دادستانی تعهد بدهند، تا چنانچه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، با آن‌ها برخورد‌های لازم صورت گیرد و مجوز فعالیت نیز داده نشود.

معاون امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: پلیس راهنمایی رانندگی نیز بحث کنترل نظم و امنیت و مسائل ترافیکی این مراکز را بر عهده خواهد داشت.

او ادامه داد: در این جایگاه‌هایی که دست‌فروشان قرار است مستقر شوند، فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود و شهرداری نیز در این خصوص نظارت خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیت مراکز دست‌فروشی قم حداکثر باید ۲۵۰ تَن باشد اظهار داشت: کارت‌های صادرشده برای این افراد توسط نمایندگانشان توزیع می‌شود و افرادی که اقلام غیربهداشتی، کهنه فروشی، پرنده فروشی و مواد غذایی فله‌ای عرضه می‌کنند، جایگاهی در این مراکز نخواهند داشت.

سید امیر سامع گفت: فهرست کالا‌های مجاز و قابل‌عرضه در این مراکز توسط مرکز بهداشت تهیه‌شده و غیرازآن هر کالایی عرضه شود، از طرف کارشناسان مرکز بهداشت و نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

معاون شهردار قم تصریح کرد: این مراکز عرضه در روز‌های دوشنبه در خیابان انسجام، در روز‌های سه‌شنبه در شهرک پردیسان و در روز‌های جمعه نیز در دو محله بوستان جوان و خیابان ظهور برپاست، اطراف این محل‌ها محصورشده و با بافت‌های مسکونی فاصله زیادی دارند.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این جلسه بابیان اینکه بیشتر حریق‌های قم در اطراف ریل‌های راه‌آهن رخ می‌دهد خاطرنشان کرد: کنار ریل‌های راه‌آهن باید مانند اطراف جاده‌ها از علف‌های بلند پاک‌سازی شود.

 حیدری بابیان اینکه قالب حوادث ناگوار به علت ناآگاهی مردم صورت می‌گیرد گفت: در مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی قم نیز فارغ از عواملی مانند بارندگی که رشد علف‌های بیابانی را به همراه داشته، عدم آگاهی مردم نیز نقش مهمی دارد؛ ازاین‌رو مردم باید آگاه شوند و از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه با بخشداران و دهیاران هماهنگی لازم صورت گرفته و آمادگی کامل برای حفاظت از مراتع استان وجود دارد گفت: تجهیز کردن روستاییان به ادوات لازم برای اطفای حریق در آن‌ها ایجاد انگیزه، هوشیاری و مسئولیت به بار می‌آورد و مراقبت می‌کنند، تا آسیب کمتری ببینیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دست فروشان قم طرح ساماندهی پروتکل های بهداشتی بافت مسکونی دست فروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • اجرای طرح ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس