Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر استان خوزستان با کمبود شدید پرستار تخصصی مواجه است.

به کزارش خبرنگار آریا از آبادان، مریم حضرتی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بیمارستان معرفی زاده شادگان، بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان و مرکز نفس در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به به اینکه به منظور بررسی وضعیت بیمارستانها، نحوه درمان و مدیریت کرونا سفری سه روزه به خوزستان داشته است، اظهار کرد: از بیمارستانهای استان بازدید کردم و خوشبختانه با هماهنگی که در میان مسئولان دانشگاه و دیگران وجود دارد کرونا به خوبی مدیریت می شود اما مسائلی نیز هست که نمی توان آنها را نادیده گرفت و به سادگی از کنارشان عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه فعالیت دانشگاههای علوم پزشکی اهواز، آبادان و دزفول مشکلات بسیار زیادی در کنار تلاشها، ایثارگریها و اقدامات ارزشمندی که انجام شده وجود دارد که کمبود نیرو به ویژه نیروی پرستاری تخصصی مهمترین آنهاست که این کمبود به شدت احساس می شود.

وی تصریح کرد: هر چند که با مدیریت های انجام شده همچون کم کردن عمل های انتخابی، کمک گرفتن از دیگر استانها این کمبود جبران شده اما به طور حتم پرستاران نیاز به بازتوانی و بازیابی نیروی خود دارند که اگر این اتفاق نیفتد و کار به همین منوال دنبال شود به طور حتم پرستاران دچار سندرم فرسایشی می شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: بر همین مبنا و به منظور جلوگیری از فرسودگی پرستاران بایستی برنامه ای جدید طرحی و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

حضرتی ضمن قدردانی از تمام پرستاران به ویژه پرستاران استان خوزستان که در شرایط اقلیمی سخت و گرمای بالای هوا، صمیمانه و با خلوص کامل پای کار ایستاده اند و به انجام وظایف محوله می پردازند، گفت: موضوع فوق العاده پرستاران در مناطق محروم و کمتر برخوردار در موضوع کرونا پیش بینی می شود که امید می رود این کار هر چه سریعتر انجام شود.

وی افزود: از نظر نیروی مورد نیز در حال تامین هستیم ضمن اینکه از دیگر استانها نیز در این باره کمک می گیریم، امید می رود با کمک تمام گروههای پرستاری بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم اظهار کرد: پرستاران و پزشکان ما حدود 4 ماه است که به طور شبانه روزی در حال تلاشند و اگر مردم پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند توان کادر درمانی بریده می شود لذا از مردم خاضعانه می خواهم تا با افزایش درک اجتماعی خود به سلامت خود و دیگران کمک کنند.

وی با بیان اینکه حفظ جان از واجبات دین ما است، تصریح کرد: مردم ضمن رعایت فاصله اجتماعی از حضور در اجتماعات به طور جدی پرهیز کنند، هیچ اتفاقی نمی افتد اگر در مراسم ختم یا عروسی شرکت نکنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در شرایط فعلی هم ما در خطریم و هم ممکن است دیگران را به مخاطره بیندازیم لذا از مردم خواهش می کنم تا مسئله را جدی بگیرند چرا که اگر تعداد بیماران ما بیشتر شود این وضعیت از تحمل کادر درمان ما خارج خواهد بود پس رعایت کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاون پرستاری اهواز دزفول پرستاران تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز و فردا جو پایداری بر اغلب مناطق استان خوزستان حاکم است؛ تنها با گذر موج از مرزهای شرقی استان همچنان در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و نقطه‌ای دور از انتطار نیست. 

وی افزود: همچنین امروز برای اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مورد انتظار است. 

سبزه‌زاری ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه سامانه بارشی ضعیفی سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد در بخش‌های شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خوزستان خواهد شد و در دیگر بخش‌ها احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست. روند دما تا یکشنبه افزایشی خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوب غربی تا جنوب شرقی و تا حدودی مرکزی خواهد شد. از اواسط هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان خوزستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۶.۷ و ۲۱.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران