Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران دانشگاه تبریز مستقر در یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان، موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان «نانوکلینیا» با استفاده از نانوذرات نقره، اکسید روی و دیگر نانوذرات شدند.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور (ASEPE) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: محلول ضدعفونی مبتنی بر نانوذرات جدید شرکت دانش بنیان ما می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌هایی با منشا باکتری استفاده کرد، اسم این محصول نانو کلینیا است که در نام گذاری این ماده از چند جنبه استفاده شده که از کلمه کلونیا که مردم ترکیه از این واژه بیشتر برای محصولی که در رستوران هایشان استفاده می‌کنند و هم از کلمه نانو که در ساختار ماده نانو مواد نهفته است و همچنین از کلمه انگلیسی Clean که به معنی تمیز است، استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با ترکیب این اسامی نام نانوکلینیا خلق شده است.
رستمی در ادامه با اشاره به مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار تصریح کرد: بخش عمده این ماده آب دیونیزه (آب مقطر) است که هیچ گونه حساسیت‌های پوستی ایجاد نمی‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های این ماده را بی بو بودن آن عنوان کرد و یادآور شد: به خاطر این مزیت‌ها هیچ گونه مشکل ریوی ایجاد نمی‌کند. ماندگاری این ماده به گونه‌ای است که اگر از این ماده به دست‌تان یا به سطح بزنید و آن را نشویید تا ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور گفت|: از دیگر فواید این ماده این است که قدرت ترمیم زخم دارد، به گونه‌ای که اگر دستتان زخمی شود و از این ماده روی زخم‌تان بزنید، آن را ترمیم می‌کند و از این نظر مورد توجه قرار دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به دیگر ویژگی‌های این مواد بیان کرد: در این ماده نانوذرات مختلفی استفاده شده است، از جمله نانوذرات نقره، نانوذرات اکسید روی، نانوذرات تیتانیوم و.... این ماده به دلیل نانوذراتی که در ساخت آن استفاده شده است، هم آنتی باکتریال و هم آنتی ویروس بسیار قوی در سایه مدیریت سطح نانوذرات است.
وی افزود: همه نانوذراتی که به صورت کلوئیدی سنتز می‌شوند و باید سطح شان پوشیده شود تا بتوانند به صورت پایدار در آب معلق بمانند، در غیر این صورت به هم می‌چسبند. موادی که برای پایدارسازی این نانوذرات در آب استفاده کردیم، این قابلیت را دارند که با غشاء ویروس و باکتری واکنش انجام دهند و در نتیجه برخلاف سایر مواد موجود ویروس را بلوکه کنند.
رستمی بیان کرد: اثر بخشی سریع فوق العاده بالا ۹۹/۹۹۹۹۹۷ درصد زیر یک دقیقه، ۱۰۰ درصد زیر ۵ دقیقه برای ویروس، باکتری و قارچ، ماندگاری بالا تا ۶ ماه و کشنده ویروس، باکتری و قارچ، غیر قابل نفوذ در بدن، غیر سمی بودن و قابلیت ترمیم زخم، آنتی UV برای دست و سطوح و طولانی نمودن عمر مفید سطوح و جلوگیری کننده از آسیب به دست توسط تابش نور خورشید، بدون نیاز به آبکشی و شستن و کاهش شدید دفعات شستن، بدون الکل، غیر قابل اشتعال و مبتنی بر نانومواد اختصاصی این شرکت (کمپلکس جدید حاوی نانوذرات)، بدون بو، نرم کننده دست و حاوی بوی اسانس میوه و تقویت کننده رشد گیاهان و درختان در صورت سم پاشی به فضای سبز و درختان را از دیگر ویژگی‌های این محصول است.
لازم به ذکر است، محلول ضدعفونی کننده «نانوکلینیا» علاوه بر گواهی نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو و پروانه بهره برداری اداره صنایع را نیز دریافت کرده که با همکاری تیمی بسیار قوی متشکل از افرادی با تخصص نانومواد و نانوشیمی تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تبریز فناوری نانو کرونا ویروس وزارت بهداشت محلول ضد عفونی کننده محلول ضدعفونی کننده استفاده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز

در مراسم پایانی این جشنواره که عصر امروز در بوستان قرآن تبریز برگزار شد، از ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی قدردانی شد.

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی در دو بخش حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

قربانی افزود: در بخش مجازی جشنواره نیز در بخش‌های نقاشی، عکس نوشته، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری شرکت داشتند.

وی نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و زمینه‌سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد.

جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان»، یادبود زنده یاد قاری نوجوان سامان پور بیرامی در محور‌های اقامه نماز، قصه‌های قرآنی، امانت داری، حجاب و عفاف، احترام به بزرگترها، ادب و خوشرفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار برگزار شد.

این جشنواره با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و در رده سنی کودک، نوجوان و جوان با مشارکت شهرداری منطقه ۷ تبریز ترتیب یافت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D