Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@07:32:05 GMT

مورد باورنکردنی دروازه بان ملی پوش بارسلونا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۵۸۴

مورد باورنکردنی دروازه بان ملی پوش بارسلونا

مارک آندره تراشتگن، دروازه‌بان آلمانی بارسلونا یکی از بهترین بازیکنان این تیم طی فصول اخیر بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از ارائه نمایش های درخشان در رقابت های بوندسلیگا و ترکیب مونشن‌گلادباخ بود که چشم یکی از بزرگ ترین باشگاه های جهان یعنی بارسلونا به مارک آندره تراشتگن دوخته شد تا این باشگاه کاتالانی برای جذب او اقدام کند؛ اتفاقی که نهایتاً در تابستان سال ۲۰۱۴ رخ داد و تراشتگن راهی نوکمپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگرچه بارسلونا طی یکی دو فصل اخیر عملکرد پرنوسانی را از خود ارائه داده اما با این حال می توان از دروازه بان آلمانی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این تیم یاد کرد؛ بازیکنی که نبودش می توانست چند شکست سنگین را در کارنامه بارسا به ثبت برساند.

 

با این همه اما شاید پنج چیز را درباره مارک آندره تر اشتگن نمی‌دانید که در اینجا قصد داریم به آنها اشاره کنیم؛ حقایقی که شاید مهمترین آنها به عدم حضور تراشتگن در هیچ بازی مهم ملی برای آلمان بر می‌گردد.

 

۱- تراشتگن کار خود را به عنوان مهاجم شروع کرد
تراشتگن در مونشن گلادباخ رشد کرد و تنها زمانی که ۴ سال سن داشت توسط پدربزرگش در این باشگاه ثبت نام کرد. با این حال اما او در ابتدا کار خود را به عنوان یک مهاجم آغاز کرد ولی وقتی که او ۱۰ ساله بود، با مصدومیت گلر تیمش درون دروازه ایستاد. او هیچگاه به عقب برنگشت و از آن زمان تا به حال موفقیت های بزرگی در زمینه دروازه‌بانی به دست آورده است.

 

 

 

۲- سبک زندگی شهر بارسلونا برایش مناسب است
بر خلاف اکثریت قریب به اتفاق فوتبالیست های حرفه ای سطح بالا، تراشتگن هرگز نگاه اجمالی به زندگی ندارد‌. او در منطقه مرکزی شهر به نام گراسیا زندگی می کند و بارها در حال اسکوتر سواری و استفاده از مترو مشاهده شده است. دروازه‌بان آلمانی بارها از حضور در شهر بارسلونا ابراز رضایت کرده و همچنین زبان های اسپانیایی و کاتالانی را به خوبی یاد گرفته است.

 

 

۳- او ریشه هلندی دارد
نام خانوادگی تراشتگن در واقع از ریشه هلندی او نشأت گرفته است و اصلاً در کشور آلمان رایج نیست. مونشن‌گلادباخ تنها ۲۰ کیلومتر تا مرز هلند فاصله دارد و تراشتگن نیز در نزدیکی این کشور بزرگ شده است. علاوه بر همه اینها همسر دروازه‌بان آلمانی هم ملیت هلندی دارد.

 

 

۴-تراشتگن هرگز در جام جهانی و یورو بازی نکرده است
تراشتگن به عنوان یکی از بزرگ ترین دروازه بانان حال حاضر دنیا در هیچ کدام از تورنمنت های ملی مهم به میدان نرفته است. با وجود مانوئل نویر، دروازه بان بارسا در این سال ها بیشتر مجبور به نیمکت نشینی شده است. با این حال او در رقابت‌هایی نظیر مقدماتی جام جهانی، لیگ ملت ها، جام کنفدراسیون ها و مسابقات دوستانه ۲۴ بازی برای آلمان انجام داده است.

 

 

۵- دو پاس گل تا به اینجای فصل ۲۰-۲۰۱۹
تراشتگن در فاز حمله بارسلونا نیز تاثیرگذار بوده چرا که او در این فصل موفق ارسال دو پاس گل شده است. اولین آن به ماه سپتامبر برمی‌گردد که او پاس فوق‌العاده‌ای را برای لوئیس سوارز ارسال کرد و بار دوم نیز به بازی برابر مایورکا مربوط می‌شود که اشتگن موفق به ارسال پاس گل برای آنتوان گریزمان شد؛ موضوعی که باعث شد ستاره فرانسوی بارسا به تمجید از تراشتگن بپردازد. گریزمان در آن زمان گفت: " او باور نکردنی است و بازی با پای فوق العاده ای دارد. مارک درست مثل هافبک ها عمل می کند."

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

بارسلونا مارک آندره‌‌ ترشتگن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا دروازه بان آلمانی مارک آندره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!

به گزارش "ورزش سه"، دمبله در هر دو بازی به بارسا گل زد و نقش مهمی در رسیدن پی اس جی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان داشت. او به خصوص در زمین بارسا ویران کننده کار کرد. دمبله دیشب نیز دو گل از 4 گل تیمش را به لوریان زد و تیمش را در آستانه قهرمانی لیگ قرار داد.

دمبله در مورد شدت پیدا کردن روند گلزنی هایش گفت: «بله، گلزنی خیلی خوب است. در تیم از من می خواهند که گل های بیشتری بزنم، بنابراین امروز خوشحالم. من به گلزنی ادامه خواهم داد، زیرا بازی های مهم در راه است. من در تمرینات کار خاصی نمی کنم. اینکه در بازی های اخیر بیشتر گل زده ام، به این خاطر است که خودم را بهتر در موقعیت گلزنی قرار داده ام و کمی هم شانس با من یار بوده است.»

دمبله زننده 5 گل بوده و 14 پاس گل در 37 بازی با پیراهن پاریس داده است. او در ادامه گفت: «حالا در زمین احساس خوبی دارم. من واقعا در پاریس راحت و خوشحالم. باید تمرکز خود را حفظ کنیم و قهرمان لیگ شویم که اولین عنوان قهرمانی من در پی اس جی خواهد بود. سپس به شکست دورتموند و رفتن به فینال لیگ قهرمانان فکر خواهیم کرد.»

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ عبدالکریم حسن هر دو دست دروازه‌بان پرسپولیس را شکست!
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • باورنکردنی: پرسپولس دوبار کامبک خورد!
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • تیم رویایی پنج نفره ژائو کانسلو؛ رونالدو هست، مسی نیست + عکس
  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • خشم شدید نایب رییس بارسلونا؛ قوانین برای رئال مادرید فرق دارند!
  • کروس: باید بارسلونا را ۴-۰ می‌بردیم
  • سکوت آندری لونین شکست: توپ لامین یامال از خط رد نشد