Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@04:40:22 GMT

کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۷۱۹

کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار

باشگاه خبرنگاران: آزادسعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو  درباره آخرین وضع بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو آرام است. تقاضایی برای خرید نیست و تنها فروشنده در بازار حضور دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تشریح کرد: قیمت خودرو نسبت به ۲ هفته گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است. اگر سیاست ها و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت به درستی اجرا شود در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: سیاست وزارت صمت این است که فاصله قیمت خودرو بین بازار و کارخانه به کمترین میزان خود برسد و تقاضا هم برای ثبت نام فروکش کند.

موتمنی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار آزاد، بیان کرد: در بازار آزاد یک قیمت مصوب برای خودرو ارائه نمی‌شود و تفاوت قیمتی وجود دارد. امروز در بازار حدود قیمتی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۱۸ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۷۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱، ۶۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۱۱۱ میلیون تومان، سمند ۱۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس ۱۹۲ میلیون تومان و دنا ۱۶۷ میلیون تومان بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با تاکید بر اینکه قیمت ها در بازار نوسانات جزئی دارد، گفت: قیمت هایی که برای انواع خودرو اعلام شد ممکن است ۲ تا ۳ میلیون تومان تفاوت داشته باشند و نمی توان در بازار قیمت مقطوعی را برای آن اعلام کرد.

او با بیان اینکه مجموعه سیاست‌های دولت از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال، توانسته بازار خودرو را آرام کند ،گفت: قیمت‌ خودرو هم اکنون به شدت افت کرده است. ورود شورای رقابت یک ظرفیت بسیار مناسبی برای کنترل قیمت خودرو است و یک گام مثبت برای ساماندهی بازار به شمار می‌رود.

او بیان کرد: قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ ظرف هفته‌های گذشته از ۱۶۰ میلیون تومان به ۱۱۸ میلیون تومان، هر دستگاه پراید ۱۱۱ از ۹۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان، هر دستگاه پراید ۱۳۱ معادل ۸۵ میلیون تومانی به ۶۶ میلیون تومان رسیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو میلیون تومان قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت