Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@21:00:41 GMT

روزنامه ایتالیایی: ترامپ با آتش بازی می کند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۸۹۳

به گزارش جام نیوز،یک نویسنده ایتالیایی نوشت: آمریکا رهبری که بتواند خشم مردم این کشور نسبت به شکست دولت در سطوح اجتماعی و اقتصادی به ویژه به خاطر قتل یک شهروند سیاه پوست توسط یک پلیس سفید پوست را مهار کند، ندارد.

ماسیمو گادجی با انتشار مقاله ای در روزنامه کوریری دلا سیرا افزود: آمریکا کشوری متناقض است، در آسمان، کشور فناوری پیشرفته، بازرگانان موفق و فضانوردان است اما در زمین به خاطر نژادپرستی، دارای بافت اجتماعی از هم گسیخته ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که فضاپیماهای آمریکایی در فضا گردش می کنند، دهها شهر آمریکا در آتش اعتراضات می سوزد، این نشان می دهد در این کشور، عدالت در زمینه توزیع ثروت وجود ندارد که باعث سرخوردگی مردم شده است.

در سال 2016، سفید پوستان آمریکا به خاطر فقر، دونالد ترامپ را به عنوان رییس جمهورشان انتخاب کردند اما در سال 2020 قتل یک سیاه پوست توسط پلیس سفید پوست، خشم همان مردم را برانگیخت، یا شیوع ویروس کرونا که به خاطر شکست ترامپ در مهار آن، سبب شد بیشتر از صد هزار سفید پوست و سیاه پوست بمیرند و 40 میلیون نفر در آمریکا بیکار شوند.

به همین دلیل باید گفت که آمریکا به ویژه در سطوح اجتماعی، رو به زوال است به این دلیل که در این کشور، رهبرانی که بتوانند خشم مردم را با درایت خود، مهار کنند، وجود ندارند لذا ترامپ با تهدید مردم به استفاده از سگ یا گلوله جنگی، در واقع با آتش بازی می کند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نویسنده ایتالیایی سیاه پوست آمریکا خشم سفید پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، در این ویدیو، پلیس آمریکا در حال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم». طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در فیلم مورد اشاره، مردی به نام فرانک تایسون ۵۳ ساله دیده می‌شود که به خاطر صحنه تصادف خودرو با رفتار نامناسب پلیس روبرو می‌شود.

اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این ویدیو منتشر نکرده ولی ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخته است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



در ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس تایسون را روی زمین می‌کشند و به دستان وی دستبند می‌زنند و یکی از افسران حدود ۳۰ ثانبه زانوی خود را پشت گردن تایسون نگه می‌دارد.

در این ویدیو صدای تایسون شنیده می‌شود که بارها فریاد می‌زند: «نمی توانم نفس بکشم. نمی توانم... از گردنم بلند شوید».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تایسون در یک بیمارستان محلی درگذشت. هنوز مسئولان بیمارستان علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکردند.

در سال ۲۰۲۰ پلیس آمریکا رفتار مشابهی در بازداشت جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نشان داده بود.

 

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند