Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، اظهار کرد: علی رغم واردات نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، اما قیمت ذرت، کنجاله سویا و جو در بازار آزاد تفاوت معناداری با نرخ مصوب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قیمت مصوب هر کیلو جو را یک هزار و ۳۵۰ تومان، ذرت را یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هر کیلو جو با نرخ بالای ۲ هزار و ۱۰۰ تومان، ذرت ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا بالای ۵ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.

سلطانی ادامه داد: با وجود آنکه تولیدکنندگان طی ماه‌های اخیر پول نهاده را پرداخت کردند، اما هم اکنون کالا به آن‌ها تحویل داده نشده است که با این وجود چاره‌ای جز تامین نیاز خود از بازار آزاد ندارند.

زیان ۶ هزار تومانی دامداران در فروش دام سنگین

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۷۰ درصد قیمت تمام شده شیر و گوشت را تغدیه دام تشکیل می‌دهد، بیان کرد: با توجه به قیمت فعلی نهاده‌های دامی و احتساب ۱۰ درصد سود برای دامدار قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام ۳ هزار و ۳۵۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که متاسفانه به طور متوسط با قیمت مصوب سال گذشته به فروش نمی‌رسد.

او قیمت مصوب هر کیلو شیر خام در سال گذشته را ۲ هزار و ۳۹۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از ستاد تنظیم بازار درخواست اعلام جدید نرخ مصوب شیرخام را کرده‌ایم و بدین منظور آنالیز قیمت داشتیم، ناگفته نماند که با کاهش قدرت خرید خانوار، افزایش قیمت شیرخام می‌تواند منجر به حذف لبنیات از سبد مصرفی خانوار شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین با احتساب ۱۰ درصد سود برای دامدار را ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان و دام سبک را ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو دام سنگین به طور متوسط با نرخ ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود که فروش با این‌ نرخ بیانگر زیان ۵ تا ۶ هزار تومانی تولیدکنندگان در فروش هر کیلو دام است.

او در پایان درباره آخرین وضعیت تولید شیر خام تصریح کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید شیر خام تا پایان سال به ۱۱ میلیون تن برسد، اما اگر عوامل بازدارنده تاثیر منفی بگذارد یا نهاده‌ها به موقع تامین نشود، دامدار چاره‌ای جز کشتار ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی ستاد تنظیم بازار قدرت خرید تولید شیر هزار تومان قیمت مصوب ۲ هزار شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه