Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-19@07:23:15 GMT

توقف خرید محصولات کشاورزی از یانکی ها

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۱۱۹

توقف خرید محصولات کشاورزی از یانکی ها

مقامات دولتی چین از شرکتهای بزرگ کشاورزی این کشور مانند کافکو و سینوگرین خواستند خرید برخی محصولات کشاورزی آمریکا از جمله دانه های سویا را متوقف کنند.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، مقامات دولتی چین از شرکتهای بزرگ کشاورزی این کشور خواستند خرید برخی محصولات کشاورزی آمریکا از جمله دانه های سویا را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن در حال بررسی افزایش درگیری ها با آمریکا بر سر هنگ کنگ است.

به شرکت های تجاری دولتی چین مانند کافکو و سینوگرین دستور داده شده خریدهای خود را متوقف کنند. خریداران چینی همچنین تعداد نامشخصی از سفارش های گوشت خوک آمریکا را لغو کردند. به گفته منابع آگاه، از شرکت های خصوصی درخواستی برای توقف واردات نشده است.

توقف واردات از آمریکا آخرین نشانه به خطر افتادن قرارداد تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا است که به سختی به دست آمده بود. در حالیکه نخست وزیر چین ماه گذشته قول داده بود به قرارداد تجاری که در ژانویه بسته شده متعهد بماند ولی از آن زمان، تنشهای بین دو کشور بخاطر اختلاف بر سر اقدام پکن در مورد هنگ کنگ رو به افزایش بوده است.

 

شرکتهای کافکو و سینوگرین وارد کنندگان اصلی محصولات کشاورزی برای چین هستند. این دو شرکت در حال قیمت گذاری 20 تا 30 محموله دانه های سویای آمریکا در روز جمعه بودند که فعالیت خود را پس از هشدار ترامپ به جریمه برخی مقامات چینی متوقف کردند. چین قبل از اتخاذ اقدام بعدی منتظر حرکت بعدی ترامپ است.

 

در حالی که ترامپ بارها تهدید به لغو مرحله اول قرارداد تجاری با چین کرده بود ولی مشاوران اقتصادی ارشد او پیشنهاد ادامه این قرارداد را داده بودند.

 

چین طبق مرحله اول قرارداد تجاری که در ژانویه امضا شد، توافق کرده بود 36.5 میلیارد دلار محصولات کشاورزی آمریکا را در سال 2020 خریداری کند. ولی همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد چین تنها بتواند 3.35 میلیارد دلار از محصولات کشاورزی آمریکا را در سه ماه اول سال جاری میلادی خریداری کند که پایین ترین حد از سال 2007 بود.

 

با بازگشایی تدریجی اقتصاد چین از تعطیلی های ویروس کرونا، این کشور سرعت واردات خود از آمریکا را افزایش داده است که شامل بیش از یک میلیون تن دانه سویا طی تنها دو هفته در ماه مه میشود.

 

ولی تنش ها بین آمریکا و چین رو به افزایش گذاشت و ترامپ این کشور آسیایی را به خاطر گمراه کردن جهان در مورد گستره و خطر شیوع ویروس کرونا سرزنش کرد. این اختلافات به بازارهای کالا هم راه یافت و چین به جای دانه‌های سویای آمریکا، این محصول را از برزیل وارد کرد

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز دانه سویا کروناویروس واردات نخست وزیر چین محصولات کشاورزی آمریکا قرارداد تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

وی افزود: هر چند پرداخت این میزان غرامت نسبت به خسارت ۵۰ هزار میلیارد ریالی ناچیز است، اما باز هم قابل توجه است.

کیانی اظهار کرد: با توجه به حوادث احتمالی و پیش‌بینی نشده؛ پوشش حداکثری بیمه در بخش کشاورزی و همچنین مسکن (براساس اقدام جدید صندوق بیمه حوادث طبیعی) از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ضمن اینکه باید با استفاده از روش‌های نوین از بروز خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی جلوگیری کرد؛ افزایش سطح پوشش بیمه‌ای نیز الزامی است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر خسارت‌ها در چهارمحال و بختیاری ناشی از عوامل جوی و اقلیمی و قابل پیشگیری است.

بیشتر بخوانید

صدور ۹۶ هزار فقره بیمه نامه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

کیانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با پرداخت پنج‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت محصولات کشاورزی در مدت سه سال از جمله استان‌های پیشرو در پرداخت خسارت‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز کشور دچار تغییر اقلیم است، گفت: این تغییر اقلیم کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده به همین دلیل پیش‌بینی ساز و کار‌های لازم برای افزایش پوشش بیمه‌ای برای تقویت تولید از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کیانی گفت: با توجه به کم بارش بودن سال زراعی جاری، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب رتبه‌های اول و دوم استان‌های خشک را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: این تغییر اقلیم و تغییر شرایط جوی نشان می‌دهد ضمن اینکه باید منابع آبی را مدیریت کرد باید با اطلاع‌رسانی لازم نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی اقدام کرد.

کیانی ادامه داد: انتظار می‌رود با بارش نرمال در فصل بهار که برای کشت دیم الزامی بتوانیم سال زراعی جاری را با کمترین خسارت پشت سربگذاریم.

رئیس دایره بیمه‌ای محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال غرامت پرداختی به کشاورزان ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به محصولات زراعی، ۸۵۸ میلیارد ریال محصولات باغی،۳۰ میلیارد ریال طیور، ۶۰میلیارد ریال دام و ۶۶ میلیارد ریال نیز مربوط به آبزیان بوده است.

احمد کریمزاده افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در استان ۱۴ هزار و ۱۶۸ هکتار محصولات باغی شامل بادام، گردو، هلو، شلیل، سیب و انگور، هفت میلیون و ۳۴۴ هزار قطعه طیور، ۱۴۳هزار و ۴۵۵ راس دام سبک، روستایی، بومی آمیخته، زنبور عسل، آبزیان، ۳۸هزار و ۵۷۷ مترمربع ابنیه و یک هزار و ۶۴۶ هکتار تنه درختان بیمه شده است.
وی برضرورت برنامه‌ریزی لازم برای بیمه محصولات کشاورزی و دامی به خصوص دام صنعتی و بومی آمیخته در سال زراعی جدید تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور
  • صادرات بیش از ۵ هزار محموله محصولات باغی مازندران
  • صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران
  • سال ۱۴۰۳؛ خط پایان خودرو‌های باری و تجاری قدیمی
  • مزایای خرید مواد دندانپزشکی از سایت دنتیوا
  • پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان
  • ممنوعیت تیک‌تاک ممکن است به روابط تجاری آمریکا و چین آسیب بزند
  • راهنمای خرید برچسب اصالت کالا
  • ۱۰ ویژگی خرید بدون واسطه میلگرد و آهن چیست؟
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه