Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «سعید راستی» رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تأیید اصالت مدرک مذکور را داشته، ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک جعلی و فاقد اصالت است.

این مقام پلیس ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت پول تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهاد‌های دولتی مراجعه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: مأموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چندنفره در چند استان کشور این فعالیت مجرمانه را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و در شبکه گسترده انجام می‌دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان مدارک تحصیلی به آن‌ها مدرک جعلی تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه احدی از جاعلان در حوالی محله «اتابک» و سه نفر دیگر در استان‌های فارس و قم شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های قضایی و دریافت نیابت قضایی روز یکشنبه در چند عملیات ضربتی و هماهنگ ۴ عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند. متهمان در بازجویی تکمیلی اظهار داشتند با دریافت مبالغی بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال از متقاضیان برای آن‌ها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی اعم از مدارک دانشگاهی- تحصیلی – نظام وظیفه و فنی حرفه‌ای و همچنین تعداد ۲۵ مهر مربوط به نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی کشف شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جعل سند جعل مدرک شکایت پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما­، سرتیپ احمد علی­ گودرزی  ­­افزود: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته‌ها هر کدام وظایفی دارد که از جمله آن می‌توان به­ کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته‌هایی که می‌تواند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور که هنجار سازی اجتماعی در ابعاد مختلف­ بر عهده آنها است کمک کنند. رئیس مرکز روانشناسی پلیس ایران بیان کرد: این تلاش‌ها و فعالیت‌ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده، ضمن اینکه­ وضعیت علمی همکارانی که در این رابطه در پاسگاه ها، کلانتری‌ها و افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می‌کنند افزایش داده ایم. سرتیپ گودرزی خاطرنشان کرد:­ در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم که سبب افزایش و ارتقاءمباحث علمی گردیده است. وی گفت: در این راستا در حال تدارک فصلنامه‌ای هستیم­ که میتواند از نظر علمی ارتقاء دهد روانشناسان ما در رده‌های انتظامی، مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده‌های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد ارتقاء دهیم. ­معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا­ اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم. محمد پردل با بیان اینکه دفتر سلامت روان معاونت بهداشت روان اقدامات­ خوبی در این راستا انجام داده است، افزود: شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است­ حضور دارد و در همین راستا­ دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان‌ها به فعالیت می‌پردازند. پردل در توصیه‌ای به روانشناسان دفتر سلامت روان، افزود:­ به اقداماتی که در حال حاضر­ انجام می‌دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید. معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا عنوان کرد:­ به حوزه روانشناسی نیرو‌های وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشود. وی با عنوان اینکه اگر­ فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، افزود:­ با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود. پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیرو‌های وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه­ وضعیت زندگی فرد تغییر می‌کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار­ که­ در صورت بروز مشکل اعلام کرده و­ وضعیت آنها را رصد کند. معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا خاطرنشان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند. وی گفت: روانشناسان به گروه‌های مختلف فراجا از­ جمله نظام وظیفه، نیرو‌های قراردادی و استخدامی‌ها و بازنشستگان خدمات ارائه می‌کنند و مورد سنجش قرار می‌دهد. پردل افزود: دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیرو‌ها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس