Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران دانشگاه تبریز مستقر در یکی از شرکت های دانش بنیان استان موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان «نانوکلینیا» با استفاده از نانوذرات نقره، اکسید روی و دیگر نانوذرات شدند.

علی رستمی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور(ASEPE) امروز در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه از محلول ضدعفونی مبتنی بر نانوذرات جدید شرکت دانش بنیان ما می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌هایی با منشا باکتری استفاده کرد، گفت: اسم این محصول نانو کلینیا است که در نام گذاری این ماده از چند جنبه استفاده شده که از کلمه ی کلونیا که مردم ترکیه از این واژه بیشتر برای محصولی که در رستوران هایشان استفاده می کنند و هم از کلمه نانو که در ساختار ماده نانو مواد نهفته است و همچنین از کلمه انگلیسی Clean که به معنی تمیز است، استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ترکیب این اسامی نام نانوکلینیا خلق شده است.

وی در ادامه با اشاره به مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار افزود: بخش عمده‌ی این ماده آب دیونیزه (آب مقطر) است که هیچ گونه حساسیت‌های پوستی ایجاد نمی‌کند.

رستمی یکی دیگر از مزیت‌های این ماده را بی بو بودن آن عنوان کرد و یادآور شد: به خاطر این مزیت ها هیچ گونه مشکل ریوی ایجاد نمی‌کند. ماندگاری این ماده به گونه‌ای است که اگر از این ماده به دست‌تان یا به سطح بزنید و آن را نشویید تا ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت.

به گفته وی از دیگر فواید این ماده این است که قدرت ترمیم زخم دارد، به گونه‌ای که اگر دستتان زخمی شود و از این ماده روی زخم‌تان بزنید، آن را ترمیم می‌کند و از این نظر مورد توجه قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به دیگر ویژگی های این مواد گفت: در این ماده نانوذرات مختلفی استفاده شده است، از جمله نانوذرات نقره، نانوذرات اکسید روی، نانوذرات تیتانیوم و... . این ماده به دلیل نانوذراتی که در ساخت آن استفاده شده است، هم آنتی باکتریال و هم آنتی ویروس بسیار قوی در سایه مدیریت سطح نانوذرات می باشد.

وی اضافه کرد: همه نانوذراتی که به صورت کلوئیدی سنتز می‌شوند و باید سطح شان پوشیده شود تا بتوانند به صورت پایدار در آب معلق بمانند، در غیر این صورت به هم می چسبند. موادی که برای پایدارسازی این نانوذرات در آب استفاده کردیم، این قابلیت را دارند که با غشاء ویروس و باکتری واکنش انجام دهند و در نتیجه برخلاف سایر مواد موجود ویروس را بلوکه نمایند.

رستمی، اثر بخشی سریع فوق العاده بالا بیش از 99 درصد زیر یک دقیقه، 100 درصد زیر 5 دقیقه برای ویروس، باکتری و قارچ، ماندگاری بالا تا 6 ماه و کشنده ویروس، باکتری و قارچ، غیر قابل نفوذ در بدن، غیر سمی بودن و قابلیت ترمیم زخم، آنتی UV برای دست و سطوح و طولانی نمودن عمر مفید سطوح و جلوگیری کننده از آسیب به دست توسط تابش نور خورشید، بدون نیاز به آبکشی و شستن و کاهش شدید دفعات شستن، بدون الکل، غیر قابل اشتعال و مبتنی بر نانومواد اختصاصی این شرکت (کمپلکس جدید حاوی نانوذرات)، بدون بو، نرم کننده دست و حاوی بوی اسانس میوه و تقویت کننده رشد گیاهان و درختان در صورت سم پاشی به فضای سبز و درختان را از دیگر ویژگی های این محصول بیان کرد.

گزارش فارس حاکی است؛ محلول ضدعفونی کننده «نانوکلینیا» علاوه‌ بر گواهی‌ نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو و پروانه بهره برداری اداره صنایع را نیز دریافت کرده که با همکاری تیمی بسیار قوی متشکل از افرادی با تخصص نانومواد و نانوشیمی تولید می شود. دوستان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند، به وب سایت شرکت به آدرس اینترنتی www.asepe-company.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ 60023/

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد ضد عفونی کننده فناوری نانو دانشگاه تبریز شرکت دانش بنیان فارس تبریز علی رستمی کرونا دانش بنیان خبرگزاری فارس محلول ضدعفونی کننده دانشگاه تبریز استفاده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت دانش بنیان آوان بهمن شیمی،در مسیر توسعه محصولات دانش بنیان دارویی، یکشنبه 9 اردیبهشت 1403، طی مراسمی  با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشR&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در  حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان