Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان ایلام گفت: در سال گذشته 69 قرارداد احداث واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم گیر 230 درصدی داشته است.

مهندس «اقبال اسماعیلی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: رسالت اصلی شرکت‌ شهرک های صنعتی تامین زمین و زیرساخت های (آب، برق، گاز، تلفن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) لازم جهت استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی است.

وی با اشاره به رسالت‌های نرم‌افزاری شرکت، گفت: موضوع آموزش واحدها در این زمینه اهمیت بالایی دارد و به دنبال انجام کارهای با کیفیت در زمینه‌هایی مانند عارضه یابی و کمک های فناورانه و آموزش‌های نوین مورد نیاز به واحدهای صنعتی هستیم و خوشبختانه با همکاری دانشگاه‌ها تاکنون برای آموزش واحدهای صنعتی تفاهم‌‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام با اشاره به صندوق ضمانت صنایع کوچک به عنوان بخش حمایتی در حوزه بانکی صنایع کوچک و متوسط، تصریح کرد: ما می‌توانیم تا حدود 3 میلیارد تومان از طریق این صندوق وثایق بانکی را جهت واحدهای تولیدی تامین کنیم که کمک خوبی است و سالیانه مبلغ 800  میلیون تا 1 میلیارد تومان در قالب کمک‌های فنی اعتباری به واحدها از طریق بانک صنعت و معدن به متولیان واحدها کمک می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه 14  شهرک و ناحیه صنعتی در استان داریم، تصریح کرد:  تقریبا در ایلام، سیروان، شباب و بدره زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران به اتمام رسیده است و استقبالی که در دو سه ماه از طرف سرمایه گذاران بومی شده،  نقطه‌ای عطف و مایه‌ی امیدواری است.

وی شهرستان سیروان را نمونه‌ای موفق در این زمینه اعلام کرد و گفت: از  اوایل دهه‌ی 90، در طول 8 سال ، یک واحد صنعتی در این شهرستان مستقر شده بود اما در یک سال اخیر قرارداد واگذاری 20 واحد صنعتی انجام شد و هم‌اکنون برای استقرار واحدهای جدید صنعتی کمبود زمین برای واگذاری داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام، با بیان اینکه در شهرک صنعتی آبدانان وضعیت چندان مطلوب نیست، تصریح کرد: نگاه بخشی از سرمایه‌گذاران به مرکز استان متمرکز است و علاقمند هستند در مرکز استان کار سرمایه‌گذاری را انجام دهند، هر چند این کار با مشقات و سختی‌هایی همراه است اما تمام تلاش ما این است که سرمایه گذاران با کمترین  مشکل به تولید بپردازند.

 اسماعیلی از در نظر گرفتن تخفیف و استفاده از تبصره‌های خاص در  واگذاری زمین ، در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در این زمینه به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در باره آخرین وضعیت ناحیه صنوف آلاینده شهر ایلام  گفت: این ناحیه صنفی در  زمینی به مساحت13 هکتار با تمام شرایط ویژه شهرک ها و نواحی صنعتی با هزینه بالغ بر 5 میلیارد تومان آماده استقرار واحدهای هدف می باشد.

اسماعیلی گفت: انتقال این اصناف با اولویت جوشکاران، آلومینیوم و کابینت کاران و درودگران است که با توجه به ضعیف بودن این قشر از نظر اقتصادی و تاکیدات استاندار محترم استان، سعی برآن شده قیمت زمین واگذاری حداقل در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تاکید کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقا سیمای شهر، و نیز ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می شود و دیگر مزیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به شهرک های صنفی علاوه بر بازگشت آرامش به شهر و زیبا سازی آن، موجب روان سازی ترافیک، کاهش حجم مراجعات روزمره مردم به مرکز شهر و نقاط پر تردد می شود.

مهندس اسماعیلی تصریح کرد: ۶۰ درصد واحد های تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام فعال اند و بیشتر واحدهای غیرفعال به خاطر رسوب بدهی بانکی، عدم بروزرسانی تجهیزات و خطوط تولید، عدم رقابت پذیری با سایر واحدهای مشابه تعطیل و غیرفعال شده‌اند.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های استاندار و مجموعه مدیریت ارشد استان و اعضای کارگروه تسهیل  با بیان اینکه در سال گذشته 69 قرارداد احداث واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به سال های گذشته رشد چشم گیر 230 درصدی داشته است، تصریح کرد: زمینه واگذاری زمین در نواحی صنعتی از رشد خوبی برخوردار بوده و با اختصاص حدود ۷ میلیارد تومان در سال 98 بودجه این شرکت نسبت به سال 97 رشد 72 درصدی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی صنعتی استان ایلام واحدهای تولیدی سرمایه گذاران میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰هزار مترمربع از زمین های راکد و معطل در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در دو ماه اخیر فسخ قرارداد و آزاد شد.

علیرضا راشکی امروز جمعه در بازدید از شهرک صنعتی زاهدان بیان کرد: این مقدار زمین با بررسی پرونده های راکد و به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد فی مابین و عدم انجام تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز از تعداد۷ فقره قرارداد فسخ و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع قضایی و انتظامی خلع ید و آزاد شد.

راشکی اظهار کرد: ارزش ریالی زمین های آزاد شده حدود ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و این زمین ها به متقاضیان و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز با هدف بازپس گیری زمین های راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و واگذاری به سرمایه‌گذاران و متقاضیان واجد شرایط جدید، تعداد ۹۴ فقره قرارداد پس از طرح در هیات های حل اختلاف،فسخ و خلع ید و به آزادسازی ۶۰ هزار مترمربع زمین منجر شد.

راشکی افزود: به علاوه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ فقره قرارداد در کمیته های پایش طرح های راکد پس از طی مراحل قانونی فسخ و برای بهره مندی و انتفاع از مزایای شهرک های صنعتی جهت آزادسازی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: حسب تاکیدات دستگاه قضایی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی،زمین خواری،صیانت از زمین های ملی در اختیار و تعیین تکلیف قراردادهای راکد،شرکت شهرک های صنعتی استان از سال گذشته با تشکیل کمیته های پایش،هیات های حل اختلاف و طرح موضوع در مراجع قضایی،تلاش خود را جهت تسریع در روند ساخت و ساز قراردادهای منعقد شده قرار داده و این روند در سال جاری با تمرکز بر شعار" جهش تولید با مشارکت مردم" کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم