Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@02:53:35 GMT

حدود ۵ درصد لیگ‌برتری‌ها کرونا دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۶۳۸

حدود ۵ درصد لیگ‌برتری‌ها کرونا دارند

ایران اکونومیست- سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی معتقد است، با انجام آزمایش‌های کرونا، لیگ نوزدهم مشکلی برای ادامه یافتن ندارد.

 سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص تغییر موضع بعضی از باشگاه‌ها در خصوص بیماران کرونایی خود، گفت: متأسفانه یک سری خبرها از سوی باشگاه‌ها با منابعی نامشخص داده شد که البته منبع خبر مشخص نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل دیگر این بود که تست‌هایی که باشگاه‌ها گرفتند، سرولوژی بود و اعلام کردند چند بازیکن با تست مثبت در باشگاهشان وجود دارد. تنها تست استاندارد کرونا، PCR است. روال بر این است که نتایج تست باشگاه‌ها به سازمان لیگ ارسال شود و آن‌ها هم طبق هماهنگی با ما، یک کپی از این تست‌ها را برای فدراسیون پزشکی وررشی بفرستند. یک کارگروه علمی نیز در فدراسیون تشکیل شده که این تست‌ها را اعتبارسنجی و نتیجه را به سازمان لیگ ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: بیشتر باشگاه‌ها با این مشکل روبرو بودند و من نمی‌توانم اسامی آن‌ها را بیاورم. بعضی از تیم‌ها به سرعت متوجه شدند تستی که می‌دهند، مشکل دارد و خیلی زود شروع به گرفتن تست‌های PCR از بازیکنان خود کردند.

سعیدی در خصوص درصد مبتلایان کرونایی و امکان برگزاری لیگ، گفت: نمی‌توان این موضوع را با سایر لیگ‌ها از جمله لیگ‌های اروپایی مقایسه کرد زیرا امکانات متفاوت است. فیفا پروتکلی را به همه دنیا ابلاغ کرده که پروتکل ارائه شده توسط ما بسیار سخت‌گیرانه‌تر از فیفا است. تنها سخت‌گیری فیفا گرفتن دو تست PCR در ۷۲ ساعت است که ما این را هم به سازمان لیگ ابلاغ کردیم. حدود پنج درصد تست‌های گرفته شده مثبت هستند اما اگر باشگاه‌ها با همین روال و رعایت پروتکل‌ها پیش بروند، لیگ قابل برگزاری است؛ مگر این که اتفاق خاصی رخ دهد.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان در خصوص تست بازیکنان، گفت: هر بازیکنی موظف به انجام آزمایش‌ها است. هر کسی آی‌دی کارت خود را دارد و ابتدا احراز هویت می‌شود و سپس اجازه تست دادن به او را می‌دهیم.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فدراسیون پزشکی باشگاه ها تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین

اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان اوج مصرف برق در استان قزوین ۸۰۰ مگاوات است که در این راستا با نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند حدود ۶۰ درصد مشترکین با مصرفی معادل ۵۰۰ مگاوات تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

وی افزود:  با نصب حدود ۳۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان تلاش می‌کنیم تا شروع اوج مصرف بتوانیم حدود ۷۵ درصد مشترکین را تحت پوشش این کنتور‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکنش سرپرست استقلال به برتری برابر ذوب آهن
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • واکنش سرمربی لیگ برتری به جریمه ۲ میلیاردی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • باشگاه سپاهان: کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین