Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:27:21 GMT

کاسبان کرونا به دنبال سود کلان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۷۵۷

کاسبان کرونا به دنبال سود کلان

برخی از سودجویان یا کاسبان کرونا نیز با احتکار اقلام بهداشتی و ایجاد جو روانی به دنبال سود کلان بودند تا جایی که این کالا در داروخانه ها و مراکز فروش محصولات بهداشتی در استان تهران کمیات و حتی نایاب شد، به دنبال این پیامد نیروهای پلیس اقتصادی، ماموران بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی وارد عمل شدند و اقلام بهداشتی احتکار شده را کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف 20تن دستکش طبی احتکار شده

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ٦ اسفندماه سال گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود که حدود٢٠ تن دستکش طبی احتکار شده در گشت بازرسان واحد کالای قاچاق سازمان صمت استان کشف شده است.

عزیزالله افضلی افزوده: دستکش های طبی کشف شده با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی و سازمان غذا و دارو به هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد.

به گفته وی، این دستکش ها از انواع داخلی و خارجی بوده که به منظور سودجویی و توزیع خارج از شبکه احتکار شده بودند.

کشف ٣٠ هزار عدد کالای بهداشتی 

٢٥ اردیبهشت ماه امسال نیز معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف بیش از ۳۰ هزار عدد کالای بهداشتی در محدود خیابان ویلا خبر داد.

 سرهنگ نادر مرادی افزوده: فرد محتکری با سوء استفاده از شرایط و وضعیت فعلی جامعه در انبار منزل شخصی خود این اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان را احتکار کرده بود.

این آمار تنها بخش کوچکی از لوازم بهداشتی احتکاری و کشف شده در سطح استان تهران است.

کاسبان کرونا به دنبال سود کلان

همچنین مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود: با شروع اپیدمی بیماری کووید۱۹ عده ای که می توان آنها را کاسبان کرونا نامید با سوء استفاده از التهاب ایجاد شده نرخ اقلام بهداشتی را افزایش و یا أین اقلام را برای دست یابی به سود کلان احتکار کرده بودند.

محمدحسین حیدری ادامه داده: بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از مطلع شدن از افزایش قیمت ها و احتکار اقلام بهداشتی توسط سودجویان با همکاری نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی به موضوع ورود کردند.

به گفته وی پس از کشف اقلام بهداشتی و برخورد با محتکران این اقلام در اختیار هیات امنای ارزی یا دانشگاههای علوم پزشکی استان ها گذاشته شد تا در بین کادر بهداشت و درمان و مردم توزیع شود.

با گسترش ویروس کرونا در کشور هر روز نیاز مردم به اقلام بهداشتی بیشتر می شد تا جایی که برخی از واحدهای تولیدی مواد شوینده با مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت بخشی از ظرفیت تولیدی خود را به تولید ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی اختصاص دادند. 

برای جلوگیری از احتکار و افزایش قیمت مواد بهداشتی نیز مقرر شد این واحدها روزانه میزان تولید خود را در سامانه هماهنگ ثبت کنند.

اکنون با جهش تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم برای مقابله با ویروس کرونا در داروخانه ها و مراکز توزیع با قیمت مصوب یافت می شود، هر چند باز هم برخی از کاسبان کرونا دست از احتکار اقلام بهداشتی برای دستیابی به سود کلان برنداشته اند.

سه هزارو ٨١٢ بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیع اقلام بهداشتی 

در همین خصوص معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: از یک اسفند ماه سال گذشته تا ٢٤ اردیبهشت ماه سالجاری سه هزارو ٨١٢ بازرسی از واحدهای مورد نظر نظیر داروخانه ها، واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی و سوپر مارکت ها انجام شد. 

تیمور پورحیدری افزود: در بازرسی و نظارت های صورت گرفته ١٢٧ میلیون و ٤٢ هزارو ٣٢ عدد اقلام بهداشتی احتکار شده در استان تهران کشف و ضبط شد. 

وی ادامه داد: ٤٥٤هزارو ٥٤٤ لیتر محلول ضدعفونی، الکل، آب اکسیژنه و ایزو پروپیل الکل در استان تهران و ٤٥٢ هزارو ٢٦٧ مترمربع پارچه اسپان باند ماسک نیز در شهر تهران شناسایی شد.

پورحیدری تصریح کرد: از مجموع ١٢٧ میلیون و ٤٢ هزارو ٣٢ عدد اقلام بهداشتی احتکار شده هشت میلیون و ٣٨٩ هزارو ٣٠١ آن در انبارهای شهر تهران کشف شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اقلام بهداشتی کشف شده شامل انواع ماسک، دستکش، ژل و محلول های ضدعفونی، آب اکسیژنه (جوهر نمک)، ایزو پروپیل الکل و پارچه اسپان باند ماسک بوده است. 

پورحیدری خاطرنشان کرد: بازرسی و نظارت از انبار و محل هایی که اقلام بهداشتی در آنها دپو شده بود، در غالب گشت مشترک با ماموران تعزیرات حکومتی، کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه های انتظامی و امنیتی انجام شده است.  

وی ارزش اقلام بهداشتی کشف شده در استان تهران را ٩٤ میلیارد و ٧٩٥ میلیون و ٤٨١ هزارو ٨٤٠ ریال عنوان کرد.

پورحیدری گفت: بیشترین عناوین تخلف در استان مربوط به عدم درج قیمت،گرانفروشی و احتکار است.

گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اواخر دی ماه سال گذشته در کشور چین شیوع یافت و به تدریج در سراسر جهان منتشر شد، علائم این بیماری شبیه بیماری آنفلوآنزا است اما از نظر سرعت انتشار، مقاومت در محیط و کشندگی پیشرفته تر است و تاکنون هزاران  نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است.

ویروس کرونا از ٣٠ بهمن ماه سال گذشته با ورود دو مسافر  ایرانی از کشور چین به شهرستان قم شیوع پیدا کرد که به دلیل بسته نشدن راه های ارتباطی به این شهرستان و بی توجهی به عواقب آن این ویرس به سرعت در کل کشور منتشر شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران پلیس امنیت اقتصادی احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران پلیس امنیت اقتصادی احتکار ویروس کرونا سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران پلیس امنیت اقتصادی احتکار معدن و تجارت استان استان تهران بازرسی و نظارت اقلام بهداشتی ماه سال گذشته آموزش پزشکی کاسبان کرونا وزارت بهداشت سازمان صنعت ویروس کرونا احتکار شده پلیس امنیت سود کلان کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران