Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:25:20 GMT

آموزش زیربنای اصلی توسعه جوامع است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۴۸۵

آموزش زیربنای اصلی توسعه جوامع است

احسانی ، آموزش و تربیت نیروی انسانی را زیربنای اصلی توسعه جوامع دانست و گفت: فعالان فرهنگی و هنری با عشق و علاقه در این حوزه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «احمدرضا احسانی»  در نشست مدیران آموزشگاه های آزاد هنری استان  همدان در رشته های تجسمی، خوشنویسی، گریم و نمایش گفت:  اینکه ساز و کار آموزش به چه شکلی تعریف شود که به هدف نهایی دست پیدا کنیم، نکته بسیار حائز اهمیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود:  با بیان اینکه تلاش در عرصه فرهنگ و هنر به نوعی از خودگذشتگی و ایثار است؛ افزود: فعالان این عرصه با عشق و علاقه در این حوزه فعالیت می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه با شرایط ویژه پیش آمده در پی شیوع بیماری کرونا، به دنبال حمایت از بخش های مختلف فرهنگی و هنری هستیم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است بخشی از آسیب هایی که به مجموعه های فرهنگی و هنری وارد شده، جبران کنیم.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه آموزشگاه های هنری در جریان سازی فرهنگی موثر هستند، اظهار کرد: یک جریان سازی صحیح و تاثیرگذار، نیازمند برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، هم افزایی و هم اندیشی است.

 

«سیدمحمدرضا جوادی» با تاکید بر اینکه ۳۸ آموزشگاه تجسمی، دو آموزشگاه گریم، یک  آموزشگاه بازیگری و هفت آموزشگاه خوشنویسی در استان فعال هستند، اظهار کرد:در همه شهرستان های استان مجتمع فرهنگی هنری و گالری های هنری وجود داشته و ظرفیت لازم برای برگزاری نمایشگاه و ارائه دستاوردهای هنری فراهم است.

 

وی با بیان اینکه به زودی فضای موزه هنرهای معاصر هم به این ظرفیت ها اضافه ‌می شود، تصریح کرد: هنرمندان و هنرجویان استان می توانند از این فضا برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری استفاده کنند.

 

 رییس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل هم در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه ما مرکز مهارت آموزی در استان نداریم؛ اظهار کرد : آموزشگاه های آزاد هنری که یکسال سابقه فعالیت داشته و سابقه آن به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برسد؛ می تواند به مرکز مهارت آموزی تبدیل شود.

 

«معصومه حدادی» با بیان اینکه برخی رشته ها در استان آموزشگاه تخصصی ندارند؛ گفت: رشته هایی مانند کاریکاتور، حجم سازی و... آموزشگاه اختصاصی ندارند؛ در حالی که متقاضیان واجد شرایط می توانند برای تاسیس آموزشگاه اقدام کنند.

 

در ادامه این جلسه مدیران آموزشگاه های آزاد هنری به بیان مشکلات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

 

روز گذشته هم جلسه هم‌اندیشی با مدیران آموزشگاه های آزاد هنری در رشته موسیقی برگزار و به مسائل مربوط به این حوزه رسیدگی شد.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان مدیرکل ارشاد آموزشگاه های آزاد هنری فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود