Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه مازندران گفت: اگر نتوانیم در مقابل تغییرات اجتماعی اقدامات هوشمندانه انجام دهیم شاهد پیامدهای جبران ناپذیری در عرصه‌های مختلف خواهیم بود. 

نوین تولایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر وقت یک متغییر جدید وارد شهر می‌شود یک نوع بی سازمانی ایجاد می‌کند؛ این ویروس هم تغییرات اجتماعی ایجاد کرده که لازمه تغییرات فضایی هم در شهر داشته باشیم و اگر نتوانیم اقدامات هوشمندانه انجام دهیم این بی سازمانی پیامدهای جبران ناپذیر در عرصه‌های مختلف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: شوراهای عالی شهرسازی و معماری و سازمان‌های وابسته  باید یک بازنگری خیلی جدی در سیاست توسعه شهرها داشته باشند، ما اگر در شهر فضا را تعریف کنیم یعنی رابطه بین اشیا و اشیا، مردم و اشیا و مردم و مردم‌اند.

عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه مازندران گفت: این رابطه دستخوش تغییر شده مثلا قبلا مردم برای تعامل اجتماعی داشته بیرون می‌آمدند اما الان این رابطه برعکس شده و مردم نگران تراکم جمعیت هستند بنابراین ما مردم را وادار می‌کنیم در خانه بمانند که فضای سکونتی جوابگو نیست. 

تولایی خاطرنشان کرد: به علت گرانی و افزایش جمعیت این فضاها کوچک و باعث شده که بر روی تعاملات افراد خانواده هم تاثیر بگذارد، به‌خصوص اگر خانواده صاحب فرزندهم باشند یا اگر فردی مبتلا به این ویروس شود و در خانه قرنطینه شود، این قرنطینه کردن هم اسباب و وسایلی نیاز دارد بنابراین باید که تغییراتی در فضای سکونتی ایجاد شود. 

وی بیان کرد: خانه‌ها نیازمند مشاعات باز هستند، بالکن که گاهی استفاده نادرست از آن می‌شد اما حالا به عنوان یک عنصر مهم مطرح شده که رابطه افراد در داخل خانه با بیرون برقرار می‌کند، ایجاد بام سبز  و جهت خونه ها جوری باشه که بتونن از نور خورشید استفاده بکنند. 

عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه مازندران با اشاره به سطح بزرگتر یعنی مراکز هر محله و منطقه شهری افزود: مراکز باید به نوعی طراحی شوند که نیازهای حداقلی مردم را برطرف کند مثلا مایحتاج روزانه که به کسب و کار خردهم کمک می‌کند به طور مثال آرایشگاه در محله، فضای امن برای بازی کودکان، جابجایی در سطح شهر به حداقل رسانده و تا حدودی هر محله خودکفا می‌شود. 

تولایی ادامه داد: افراد با استفاده از دوچرخه و پیاده می‌توانند از میزان تراکم وسایل حمل و نقل عمومی کم کنند منتها وقتی بحث از پیاده و استفاده از دوچرخه می کنیم باید امکاناتش هم فراهم کنیم پیاده رو ها تعریض بشوند و خطوط دوچرخه اهمیت پیدا کند. 

وی گفت: باید از نهادها و سازمان‌های محلی پشتیبانی کنیم چون می‌توانند در اطلاع رسانی مسائل بهداشتی، توزیع بسته های حمایتی، ضد عفونی معابر، تامین مایحتاج افراد ناتوان، غربالگری بیماری کمک دولت باشند، ظاهرا این بیماری همراه ما خواهد بود بنابراین توزیع خدمات درمانی در سطح شهر اهمیت دارد. 

عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه مازندران یادآور شد: برای استفاده از ورزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز تجاری بزرگ، سینما و تئاتر باید زمان‌بندی اتفاق بیافتد که فراوانی استفاده کننده‌ها پایین بیاید و اطرافش پیاده روی‌های ساخته شود که  مردم در تجمع فشرده قرار نگیرند و کاربری های مهم شهر باید در کنار هم قرار بگیرند که از تجمع افراد جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری مردی ۴۰ ساله که با دسترسی پیدا کردن به تصاویر خصوصی شاکیه و انتشار آنها در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به تهدید وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" اظهار داشت: خانمی ۴۴ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه اجتماعی واتساپ وی را تهدید و قصد اخاذی از بنده دارد، که رسیدگى به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم نامزد سابق شاکیه بوده و به دلیل مشکلاتی که با وی داشته اقدام به چنین کاری کرده بود، گفت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس؛ به جرم خود اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا استان افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • مد خوب، مد بد!
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است