Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:08:46 GMT

تلاش در عرصه فرهنگ و هنر نوعی از خودگذشتگی و ایثار است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۲۳۹۵

تلاش در عرصه فرهنگ و هنر نوعی از خودگذشتگی و ایثار است

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا احسانی صبح سه شنبه در نشست مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری استان همدان در رشته‌های تجسمی، خوشنویسی، گریم و نمایش اظهار کرد: اینکه ساز و کار آموزش به چه شکلی تعریف شود که به هدف نهایی دست پیدا کنیم، نکته بسیار حائز اهمیتی است.

احسانی با بیان اینکه تلاش در عرصه فرهنگ و هنر به نوعی از خودگذشتگی و ایثار است؛ افزود: فعالان این عرصه با عشق و علاقه در این حوزه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه با شرایط ویژه پیش آمده در پی شیوع بیماری کرونا، به دنبال حمایت از بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری هستیم، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است بخشی از آسیب‌هایی که به مجموعه‌های فرهنگی و هنری وارد شده، جبران کنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه آموزشگاه‌های هنری در جریان سازی فرهنگی مؤثر هستند، اظهار کرد: یک جریان سازی صحیح و تأثیرگذار، نیازمند برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، هم افزایی و هم اندیشی است.

سیدمحمدرضا جوادی با تاکید بر اینکه ۳۸ آموزشگاه تجسمی، دو آموزشگاه گریم، یک آموزشگاه بازیگری و هفت آموزشگاه خوشنویسی در استان همدان فعال است، اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان مجتمع فرهنگی هنری و گالری‌های هنری وجود داشته و ظرفیت لازم برای برگزاری نمایشگاه و ارائه دستاوردهای هنری فراهم است.

جوادی با بیان اینکه به زودی فضای موزه هنرهای معاصر هم به این ظرفیت‌ها اضافه می‌شود، اضافه کرد: هنرمندان و هنرجویان استان می‌توانند از این فضا برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری استفاده کنند.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این جلسه با بیان اینکه متأسفانه بین آموزشگاه‌های آزاد هنری مرکز مهارت آموزی کار و دانش در استان نداریم؛ اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری که یکسال سابقه فعالیت داشته و سابقه آن به تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برسد؛ می‌تواند به مرکز مهارت آموزی تبدیل شود.

معصومه حدادی با بیان اینکه برخی رشته‌ها در استان آموزشگاه تخصصی ندارند؛ گفت: رشته‌هایی مانند کاریکاتور، حجم سازی و گرافیک آموزشگاه اختصاصی ندارند؛ در حالی که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای تأسیس آموزشگاه اقدام کنند.

کد خبر 4939937

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان موسیقی محلی تجلیل از هنرمندان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر ایلام روز جهانی قدس مشهد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود