Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برای حمایت از بخش حمل و نقل هوایی و زیربخش‌های تعریف شده آن ۲۴۰۰ میلیارد تومان از سوی ستاد مقابله با کرونا تصویب شده و تخصیص یافته است و همه ایرلاین‌ها و زیربخش‌های حمل‌ونقل هوایی می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه کارا تکمیل کنند تا بانک عامل برای تسهیلات به آن‌ها معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا بخش‌های مختلف اقتصادی کشور تقریبا تا آستانه تعطیلی کشیده شد و فعالان اقتصادی در این میان متضرر شدند. بخش‌ حمل و نقل یکی از حوزه‌هایی بود که ضرر و زیان بسیاری متحمل شد و به گفته مقصود اسعدی سامانی –دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان ضرر تنها به ایرلاین‌های داخلی در ایام شیوع ویروس کرونا وارد شد.

مرتضی دهقان  - معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای حوزه حمل ونقل هوایی و زیر بخش های آن اظهار کرد: حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای حوزه حمل‌ونقل هوایی اختصاص  پیدا کرده است و همه ایرلاین‌ها و زیر بخش‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی مانند شرکت‌های هندلینگ، تعمیر و نگهداری هواپیما بزرگ، شرکت‌های خدمات فرودگاهی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و ... می توانند به سامانه کارا مراجعه کرده و نسبت به تکمیل اطلاعات‌شان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات اولیه شرکت‌های حوزه حمل و نقل هوایی از آن‌ها دریافت شده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است، افزود: اطلاعات اولیه این شرکت‌ها در سامانه کارا وارد شده و هر یک از زیر بخش‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی سهمی از تسهیلات ۲۴۰۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته دارند که پس از تکمیل اطلاعات و معرفی بانک عامل به آن‌ها اعطا خواهد شد. البته بسته به نیروی انسانی، میزان ضرر و زیان و عملکرد هر یک از شرکت‌ها اعداد و ارقام تخصیص یافته برای هر یک از آن‌ها قابل مشاهده است.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فرایند دریافت تضامین برای دریافت تسهیلات کاملا مطابق با قوانین و مصوبات تسهیلات کم بهره و بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعریف شده و شرایط و جزئیات آن به همه ایرلاین‌ها و زیر بخش‌های مختلف صنعت حمل و نقل هوایی توسط بانک عامل اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل ونقل هوایی زیان کرونایی سامانه کارا بسته 2400 میلیاردی حمل و نقل هوایی حمل ونقل هوایی ۲۴۰۰ میلیارد سامانه کارا زیر بخش ایرلاین ها حوزه حمل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با بیان اینکه راننده پایه یکم در اتوبوسرانی های کشور تبدیل به دغدغه شده است، گفت: پس از سال ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور اتوبوس های نو را به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کنیم، شهرداری ها با تمام گرفتاری ها پول تهیه کرده و اتوبوس خریدند که تعدادی از این اتوبوس ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ ها بدون راننده هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در نشست معاونان حمل و نقل شهرداری های کلان شهرها و پلیس راهور که در اصفهان برگزار شد، گفت: در حوزه حمل ونقل شهری با چالش های جدی مواجه هستیم که یکی از این چالش ها بحث تبلیغات ناوگان حمل ونقل عمومی است که هم مصوبه شورای ترافیک را دارد و هم پلیس راهور تاکید کرده است و در تمام کشورها اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه نرخ کرایه ها باید کنترل شود، افزود: درحالی که قیمت همه کالاها در کشور تغییر می کند زمانی که نرخ حمل ونقل عمومی تغییر پیدا می کند اعتراض مردم را به همراه دارد درحالی که مبلغی که رانندگان حوزه حمل ونقل کشورمان دریافت می کنند با هزینه ها همخوانی ندارد و با افزایش آن است که کمک هزینه رانندگان تامین می شود.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به اینکه راننده پایه یکم در اتوبوسرانی های کشور تبدیل به دغدغه شده است، خاطرنشان کرد: پس از سال ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور اتوبوس های نو را به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کنیم، شهرداری ها با تمام گرفتاری ها پول تهیه کرده و اتوبوس خریدند که تعدادی از این اتوبوس ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ ها بدون راننده هستند.

ضامنی تاکید کرد: فرآیند اخذ پایه یک برای رانندگان اتوبوس را تسهیل می کنیم، اما رانندگان با دریافت پایه یکم با وجود اینکه حقوق دریافتی آن ها از حوزه حمل ونقل شهری بالاتر است یا مهاجرت می کنند یا مشغول کار دیگری می شوند، یکسری مهاجرت از شهرستان ها به شهرهای بزرگ داریم چراکه این شهرها حقوق خوبی به رانندگان پرداخت می کند.

وی ادامه داد: با یک چالش جدی مواجه هستیم که تنها راه حل آن صدور کارت شهری است و طی سال های گذشته نیز اجرا شده بود، تنها تخصص راننده اتوبوس، رانندگی در حوزه اتوبوسرانی شهری باشد که در این راستا نیاز به یکسری الزاماتی داریم که با همکاری پلیس راهور حل شدنی است تا این معضل اجتماعی از حوزه حمل ونقل شهری رفع شود.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: در حوزه وزارت کشور می توان سامانه هایی همچون سرویس مدرسه و مسافربرهای اینترنتی ایجاد کرد، اگر این تبادل اطلاعات به صورت استعلام با پلیس شکل بگیرد به حوزه حمل ونقل کمک می کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، ضامنی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه سرویس مدارس حساس هستیم، راننده نباید تخلفاتش بالا و پرخطر باشد که رسماً به پلیس اعلام کردیم، می خواهیم بدانیم که تخلفات راننده در چه وضعیتی است و آیا گواهینامه راننده اصالت دارد یا خیر.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است