Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در جلسه توجیهی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در آببندان‌های مازندران در شهرستان محمودآباد، گفت:از تعداد ۸۱۲ آببندان استان مازندران، ۱۰۹ آببندان برای جذب سرمایه‌گذار و مقاصد گردشگری انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:هدف از اجرای طرح گردشگری در آببندان ها، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و حفظ آداب و رسوم و فرهنگ روستاییان است.

فرزانه با بیان اینکه اولویت اول در آب بندان‌ها کشاورزی است گفت: اولویت‌ها در آب بندان‌ها در نظر گرفته شده است تا به کشاورزی، پرورش ماهی و همچنین زیستگاه پرندگان آسیب زده نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: پرورش ماهی و زیستگاه پرندگان را نیز می‌توان در حوزه گردشگری قرار داد، ولی رویکرد ما تفکیک آببندان‌ها با توجه به شرایط استفاده آن بوده است زیرابه عنوان مثال پرورش ماهی می‌تواند قوانینی داشته باشد که ایجاد گردشگری در آببندان سبب دخالت در این حوزه شود.

او گفت:همچنین زیستگاه پرندگان در آببندان‌ها که بطور نمونه در روستای ازباران فریدونکنار است ممکن است ایجاد گردشگری سبب دخالت در طبیعت آن زیستگاه شود و اتفاق ناخوشایندی را برای پرندگان مهاجر به همراه داشته باشد به همین دلیل ما آب بندان‌ها را براساس نوع کاربرد آن تفکیک کردیم.

فرزانه از ۸۱۲ آب بندان مازندران که بیش از ۱۷ هزار هکتار مساحت دارند ۱۰۹ آب بندان را برای استفاده از مقاصد گردشگری مناسب دانست و افزود: حدود ۵۰ درصد از این تعداد آب بندان‌ها تا پایان سال ۹۹ آماده برای گردشگری می‌شوند.

او هدف از ایجاد گردشگری در آب بندان‌ها را حمایت از جوامع محلی دانست و گفت: در درجه اول هدف ما سرمایه گذاری توسط خود افراد روستا و شورا‌ها و دهیار‌های منطقه است.

فرزانه ادامه داد: در صورتی که مردم محلی و دهیار‌ها موفق به سرمایه گذاری نشدند می‌توانند یک سرمایه گذار معرفی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران دلیل انتخاب روستا‌های محموداباد را توریستی بودن این شهرستان و سرامدی در جذب گردشگر دانست و افزود: روستا‌های محمودآباد هم مقصد و هم مسیر گردشگری هستند. سرمایه گذاری در آب بندان راهی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گردشگری مهم‌ترین مولفه شهر‌های ساحلی مازندران جهت دست یابی به توسعه است گفت: حیف است که سرمایه گذاری در این شهر‌ها فقط به ویلا سازی محدود شود.

او افزود: محمودآباد از بیشترین خط ساحلی مازندران به طول ۳۳ کیلومتر، آب بندان‌های فراوان، پارک جنگلی زیبا و اراضی وسیع جهت ایجاد تاسیسات گردشگری برخوردار است، اما هنوز نتوانسته از این ظرفیت به اندازه مناسب در صنعت گردشگری استفاده کند.

او آب بندان‌ها را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهر‌های شمال دانست و گفت: استفاده از آب بندان‌ها می‌تواند گامی موثر برای حرکت این شهرستان به سمت گردشگری و صنعت توریسم باشد.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه استفاده گردشگری از آب بندان سبب ایجاد اشتغال پایدار برای افراد روستا خواهد شد افزود: سرمایه گذاری در آب بندان‌ها سبب جلوگیری از هدر رفت آب آب بندان، جلوگیری از آسیب دیدن زمین‌های کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مازندران گردشگری مازندران آب بندان ها گردشگری در آب سرمایه گذاری آببندان ها روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی